$
אינטרנט

ספר לחבריך: הכנסות פייסבוק מפרסום מזנקות

לפי דו"ח שפרסמה חברת eMarketer, בשנה החולפת הכניסה הרשת החברתית 1.86 מיליארד דולר מפרסום, 86% יותר מאשר בשנת 2009

עומר כביר 13:1118.01.11

מי אמר שאין כסף בפייסבוק? ב-2010 רשמה הרשת החברתית הגדולה בעולם הכנסות מפרסומות בסך 1.86 מיליארד דולר - כך לפי דו"ח של חברת eMarketer.

 

לפי מחברי המסמך, מדובר בעלייה של 86% לעומות ההכנסות של מפרסומות ב-2009, שעמדו על 740 מיליון דולר. שלא במפתיע, מקורן מרבית

ההכנסות השנה, 1.21 מיליארד דולר, הוא בארה"ב, למרות ירידת שיעור הגולשים האמריקאים מכלל משתמשי הרשת החברתית.

 

המפרסמים בפייסבוק, מסתבר, הם בעיקר עסקים קטנים. 60% מהכנסות הרשת החברתית מפרסום (1.12 מיליארד דולר) הגיעו מעסקים אלה, שנוטים יותר לנהל את קמפיין הפרסום שלהם בעצמם ולא דרך סוכנויות רכישת מדיה. הסכום הנותר הגיע ברובו מחברות ענק דוגמת קוקה-קולה ופרוקטר&גאמבל.

 

"ב-2011 המפרסמים לא יוכלו להתעלם מפייסבוק"

 

"2010 הייתה השנה שבה פייסבוק ביססה עצמה ככוח מרכזי לא רק בעולם הפרסום ברשתות חברתיות, אלא בכל עולם הפרסום המקוון", אמרה האנליסטית הראשית של eMarketer, דברה האו ויליאמסון. "ב-2011 הנוכחות הבינלאומית שלה תהיה משהו שמפרסמים לא יכולים להתעלם ממנו".

 

התחזיות של החברה לשנים הקרובות בכל הנוגע להכנסות פייסבוק אופטימיות ביותר. במהלך 2011 צפויות ההכנסות מפרסומות להכפיל את עצמן ויותר, ולעמוד על 4.05 מיליארד. ב-2012 צפויה עלייה נאה נוספת, ל-5.74 מיליארד.

 

"אם פייסבוק תמשיך להגדיל את מארגר המשתמשים העולמי שלה ולדחוף כלפי מעלה את ההכנסות שהיא מקבלת מכל משתמש, ייתכן שהיא אף תעבור את תחזיות אלו", הוסיפה ויליאמסון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x