אמזון פותחת את חנות האפליקציות שלה למפתחים
תציע למשתמשי אנדרואיד חנות מפוקחת ומסוננת, בדומה לאפסטור של אפל. מפתחים יכולים להתחיל להעלות אפליקציות, משתמשים יוכלו לקנות בהמשך השנה
אמזון הודיעה על פתיחת חנות אפליקציות האנדרואיד שלה למפתחים, על מנת שיוכלו להתחיל ולפרסם את האפליקציות שלהם. אמזון לא פרסמה תאריך רשמי לפתיחת החנות לצרכנים, אך מסרה כי היא מתכננת על ההשקה בהמשך השנה, לאחר שתצבור החנות כמות סבירה של אפליקציות.
חנות האפליקציות של אמזון תתחרה באנדרואיד מרקט, חנות האפליקציות הסטנדרטית של גוגל. המודל שבחרה ענקית המסחר המקוון מזכיר יותר דווקא את האפסטור, החנות של אפל למכשירי אייפון ואייפד: כל יישום שיעלה לחנות יעבור סקירה ובקרת איכות של אמזון, אם כי בשלב זה לא פרסמה החברה את הקריטריונים לקבלת אפליקציות לחנות.
העלאת אפליקציות דורשת דמי מנוי שנתיים של 99 דולר, בדומה לאפסטור של אפל, אך אמזון מאפשרת למפתחים להרשם בחינם בשנה הראשונה. לשם השוואה, גוגל גובה 25 דולר בלבד ממפתחים עבור גישה לאנדרואיד מרקט. בדומה לחנויות אפליקציות אחרות, גם אמזון תגבה 30% על כל מכירת אפליקציה, אך תאפשר להפיץ יישומים חינמיים ללא עלות.
חנות האפליקציות תשולב בשאר חנויותיה של אמזון, כך שמפתחים יוכלו להסתייע במנוע ההמלצות של החנות, שיפרסם אפליקציות מתאימות ללקוחות. בנוסף יוכלו לקוחות להשתמש בחשבון שלהם באמזון כדי לבצע רכישות, באמצעות פרטי האשראי שכבר קיימים במערכת.