מיקרוסופט: מכרנו לספקים 1.5 מיליון מכשירי ווינדוז פון 7 מאז ההשקה
מערכת ההפעלה הסלולרית של ענקית התוכנה מציגה נתונים נאים, גם אם רחוקים מהיקף המכירות של אייפון או אנדרואיד. האם זה יעזור גם לחנות האפליקציות?
לא מדובר אמנם במספרים המתקרבים עדיין לאלו של מכירות האייפון או של מכשירי אנדרואיד, אבל אלה נתונים נאים ביותר בהתחשב בכך שמדובר במערכת הפעלה חדשה ולא מוכחת, ולאור ההיסטוריה העגומה של מיקרוסופט בתחום.
לשם השוואה, לאייפון הראשון, שיצא לשווקים בקיץ 2007, נדרשו כחודשיים וחצי על מנת למכור מיליון יחידות. עם זאת, התנאים בשוק היו אז שונים משמעותית מהיום: אייפון 4, שיצא בקיץ האחרון, כבר מכר 1.5 מיליון יחידות כבר ביום הראשון להשקתו. פתיחת המכירות של ווינדוז פון 7 דווקא היתה מאכזבת, אך נראה שהחברה הצליחה להתאושש.
"המכירות מתגברות יפה ככל שהמוניטין שלנו משתפר", אמר אכים ברג, סגן נשיא בחטיבת ווינדוז פון במיקרוסופט, בראיון המתפרסם באתר החברה. "אנחנו יודעים שיש לנו תחרות קשה, ושזה מוצר חדש לגמרי. אנחנו במירוץ – זה לא ספרינט, אבל אנחנו צוברים מומנטום. המספרים שלנו דומים לאלו של פלטפורמות סלולריות אחרות כשהן היו בדור הראשון שלהם. אנחנו במקום טוב".
המכירות עשויות לקדם את חנות האפליקציות
לדברי ברג, גם חנות האפליקציות למכשירי ווינדוז פון 7 צוברת תאוצה: "18 אלף מפתחים יוצרים אפליקציות לחנות שלנו. יש לנו יותר מ-4,000 אפליקציות, ויישומים חדשים מתווספים מדי יום. מדובר בקצב מעורר קנאה לכל פלטפורמה חדשה".
עם זאת, מדובר עדיין במספרים נמוכים מאוד בהשוואה לחנויות אפליקציות אחרות. באפסטור של אפל ניתן למצוא כיום 300 אלף יישומים, ובאנדרואיד מרקט של גוגל 170 אלף. למעשה, מבין חנויות האפליקציות שמופעלות על ידי מפתחות, מערכות ההפעלה נמצאת מיקרוסופט במקום האחרון, אפילו אחרי ה-Software Store של פאלם שכבר אינה פעילה.
מיקרוסופט צריכה לבצע עוד עבודה מאסיבית בקרב מפתחים על מנת שההיצע של חנות האפליקציות שלה ישתווה למתחרות. נתוני המכירות הנאים עתידים להקל עליה בביצוע משימה זאת.