מנהל פיתוח עסקי בפייסבוק: נבצע בשנה הבאה כ-15 רכישות בהיקף קטן
הרשת החברתית ממשיכה להתמקד בחברות קטנות: לדברי מייקל בראון, מנהל פיתוח עסקי בפייסבוק, היא מחפשת חברות המציעות "כישורים בתחומים שאנחנו מתמקדים בהם". השנה נקנו, בין היתר, חברות שעסקו בשירותי מיקום ובניהול תמונות
פייסבוק מתכוונת לבצע בשנה הבאה כ-15 רכישות קטנות - כך עולה מדברים שאמר בסוף השבוע מייקל בראון, מנהל פיתוח עסקי ברשת החברתית.
לדברי בראון, החברות שייקנו מציעות "כישורים בתחומים שאנחנו מתמקדים בהם". הוא ציין כי על החברות שיירכשו יוטל "לנהל חלקים חשובים מהמוצר
הרשת החברתית החלה כבר השנה ליישם מדיניות של רכישת חברות קטנות רבות: במהלך 2010 קנתה פייסבוק שמונה חברות. בין היתר נרכשה תמורת 10 מיליון דולר חברת הוט פוטאטו, המספקת טכנולוגיית צ'ק אין (Check-In Technology) - על מנת לחזק את Places, אפליקציית שירותי המיקום.
חברות נוספות שנרכשו הן Drop.io וצ'אי לאבס, שגם תמורת כל אחת מהן שולמו עשרה מיליון דולר. פרט אליהן נקנתה Divvyshot, חברה טכנולוגית לניהול תמונות שצמחה מתוך Y קומבינאטור ונרכשה תמורת סכום לא ידוע. אבל הרכישה הגדולה ביותר שביצעה פייסבוק השנה לא היתה של חברה, אלא של בעלות על פטנטים: היא שילמה כ-40 מיליון דולר ל-Friendster עבור הבעלות על פטנטים שונים המאפשרים את תחזוקת הרשת החברתית.
אסטרטגיות הרכישות של פייסבוק, המתמקדת בחברות קטנות, אינה יוצאת דופן במיוחד: גוגל, לדוגמה, ביצעה 40 רכישות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, רבות מהן בעשרות מיליוני דולרים בלבד.