יאהו סוגרת כמה משירותיה – אבל לא את Delicious
החברה, שפיטרה יותר מ-600 עובדים, הודיעה כי תפסיק לספק שירותים כמו Buzz, Picks ו-Bookmarks - והכחישה באיחור הדלפה שלפיה ייסגר שירות שמירת הקישורים "דלישס"
אחרי שיאהו פיטרה יותר מ-600 מעובדיה בשבוע שעבר, סוגרת החברה כמה מהשירותים שהיא מציעה לגולשים. בין השאר נסגר שירות Buzz העוקב אחרי חדשות באתרים שונים ברשת, וכן נסגרים Yahoo Bookmarks, Yahoo Picks ומנוע החיפוש הוותיק אלטה ויסטה.
מעבר לכך, הודיעה יאהו על מיזוג
מסמך פנימי שדלף מיאהו בהקשר זה עורר עניין רב ברשת: לפי המסמך השירות הפופולרי Delicious, המאפשר למשתמשים לשמור ולתייג קישורים, יהפוך לפרויקט "שקיעה", ורבים הבינו את משמעות ההודעה המעורפלת כהצהרה על סגירתו - מה שהוביל למחאה אינטרנטית. משתמשי דלישס מודאגים רבים מיהרו להפיץ מידע על שירותי שמירת קישורים אחרים בקרב חבריהם.
יאהו מסרה תחילה כי "נפרסם הודעה בנושא כאשר הדברים יתפתחו", מה שהגביר את השמועות על סגירת Delicious. שעות לאחר מכן הודיעה יאהו כי אין בכוונתה לסגור את השירות. עם זאת, הצוות שאחראי עליו פוטר, ויאהו מעוניינת למכור אותו לחברה אחרת. בנוסף, האשימה את כלי התקשורת בהפצת מידע שגוי.
הבלוג SearchEngineLand הגדיר את השתלשלות האירועים כמהלך כושל מצד הנהלת יאהו, שהוביל, לדבריו, ל"הוזלת ערכו של דלישס". מארק ארינגטון מטק-קראנץ' ציין כי בין השאר, הודיעה יאהו על סגירת שירות הצ'אטים MyM, לאחר שכבר עשתה זאת בפברואר 2008. זאת, לטענת ארינגטון, הוכחה למחסור במנהיגות מצד הנהלת החברה ובמיוחד מצד המנכ"לית קרול בארץ.