$
התעשייה

אראל מרגלית ל"בלומברג": "ישראל תוכל ליצור בעתיד יריבה לפיקסאר של דיסני"

היזם הישראלי התייחס בראיון להשקעותיו בתחום האנימציה: "בעוד כמה שנים ילדים יוכלו להשתתף בסרטים מונפשים באופן אקטיבי, כמו במשחקים מקוונים"

בלומברג 15:1329.11.10

היזם אראל מרגלית, המחזיק בקרן JVP, התייחס בראיון ל"בלומברג" להשקעותיו בתחום האנימציה: לדבריו, תעשיית המדיה בארץ תוכל ליצור יום אחד יריבה לאולפני פיקסאר של דיסני.

 

בין היתר משקיע מרגלית באולפני הסרטים אנימיישן לאב, שהוקמה ב-2006 ועובדת כרגע על סרט אנימציה ראשון.

באולפנים מקווים לנצל את ההתעניינות שגרף "ואלס עם באשיר" לקידום תעשיית הסרטים המונפשים בארץ. "ילדים חווים כיום אנימציה באופן פסיבי", תיאר מרגלית בראיון, "בעוד כמה שנים הילדים יוכלו להשתתף כדמויות עצמן, בדיוק כפי שהם עושים במשחק מקוון".

 

לא כולם משוכנעים שמאמציו של מרגלית ישתלמו. דיוויד סימון, שעמד בעבר בראש אולפני הטלוויזיה של אולפני דרימוורקס, אמר ל"בלומברג" כי אין מדובר בפרויקט ייחודי. "ישנן הרבה חברות אנימציה בעולם שלא עמדו ביעדים שהציבו", הוא מסביר, "עסקי סרטי הגרפיקה הממוחשבת צפופים מדי, עם יותר מדי שחקנים חדשים שמתחרים אחד בשני, לא רק עבור קהל מצומצם ואיכותי אלא גם נגד דרימוורקס ופיקסאר". מרגלית משקיע בנוסף גם בחברת AnyClip, שירות שעוזר לאוהבי הקולנוע למצוא ולצפות בסצנות האהובות עליהם בסרטים.

 

"להתמקד לא רק בהנדסה"

 

מרגלית התייחס בראיון גם לדרך שבה, לדבריו, תעשיית המחשבים הישראלית צריכה ללכת: הוא ציין כי ישראל, המדינה שיש בה את המספר הגבוה ביותר של סטארט-אפים לנפש בעולם, חייבת לבנות על תעשיית ההיי-טק המסורתית כדי לפתח יוזמות וירטואליות – מסרטים ומשחקים מקוונים ועד לרשתות חברתיות ופרסום סלולרי.

 

"העידן החדש צריך ללכת מעבר להנדסה ולעבוד עם דיספלינות שונות, כמו המלך ארתור והשולחן העגול, כשכל אביר מייצג דיספלינה אחרת: קולנוע, אינטרנט, סיפורים, רפואה," הוא הוסיף בראיון ממשרדו. ב"בלומברג" מציינים כי הדחיפה לעבר טכנולוגיות חדשות עשוי לקדם את הייצוא הישראלי, שירד ב-9.6% ברבעון השלישי של השנה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x