מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "רוצים להוביל את מהפכת הענן בארץ"
בכנס Tech-ED של מיקרוסופט הנערך באילת אמר דני ימין: "מדובר בשינוי פרדיגמה של אחת לעשר שנים, שמביא לישראל ים של הזדמנויות חדשות". ציין כי החברה העולמית תגדיל בשנה הבאה את השקעתה במחקר ופיתוח
"אנחנו רוצים להגיע למצב שתוך שלוש שנים, הרוב המכריע של הארגונים בארץ יריץ לפחות שירות ענן אחד של מיקרוסופט. אנחנו רוצים להבין את מהפכת מחשוב הענן בישראל" – כך אמר הבוקר (ב') מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין, במסיבת עיתונאים בכנס Tech-ED של מיקרוסופט הנערך באילת.
לפי ימין, מחשוב הענן, המאפשר לשירותים שונים "לשבת" על הרשת במקום על המחשב של הצרכן, הוא אחד מהתחומים שמיקרוסופט ישראל עתידה להתמקד בהם במהלך 2011. בנוסף ציין מנכ"ל מיקרוסופט ישראל כי החברה תמשיך לקדם את חלונות 7 ואופיס 2010, ואמר: "אנחנו רואים אימוץ חם של המוצרים האלו בשוק הפרטי ובשוק העסקי". תחום נוסף שיזכה להתמקדות הוא מעבר לווירטואליזציה ומרכזי מחשוב מודרניים.
"הענן הוא שינוי פרדיגמה של אחת לעשר שנים", אמר ימין. "זה שינוי שלא תמיד קל להבחין בו, אבל אנחנו רואים אותו. הענן מביא לישראל ים הזדמנויות חדשות. ב-300 דולר בחור צעיר יכול לקבל תשתית שלמה ולעשות מה שהוא רוצה איתה. הוא יכול לשנות את העולם".
לדברי ימין, יותר מ-1,000 לקוחות ושותפים כבר התנסו בשירותי הענן של מיקרוסופט. "יותר מ-200 חברות נכנסו לפיתוח מוצרים בפלטפורמת הענן Windows Azure, ועשרות אפליקציות כבר פותחו באמצעותה", הוא הוסיף.
ימין הוסיף שבמהלך 2011 עתידה מיקרוסופט העולמית להשקיע 9.5 מיליארד דולר במחקר ופיתוח. "למרות הכול, ההשקעה של מיקרוסופט בתחום הולכת וגדלה", הוא אמר. "מחקר זה דבר מאוד שונה מפיתוח. מעט מאוד חברות עושות מחקר, ומיקרוסופט היא אחת החברות הבודדות בעולם שמבצעות מחקר במספר רב של מרכזים ואוניברסיטאות. רוב מה שעושים במחקר בכלל לא מגיע להיות מוצר, והפיתוח הוא זה שבונה את המוצרים".
במסיבת העיתונאים חשפה מיקרוסופט גם נתונים מספריים על מכירות חלונות 7 ואופיס 2010 בישראל. לפי החברה, בשנה שעברה מאז השקתה נמכרו בישראל יותר מ-800 אלף רישיונות של חלונות 7, כאשר 100 החברות הגדולות בישראל כבר עושות בה שימוש. מכירות אופיס 2010 הגיעו ל-450 אלף רישיונות.