כנס מיקרוסופט: "עסקים כיום צריכים להתאים את עצמם לצרכים של עובדים מדור הפייסבוק"
לדבריה של סמנכ"לית שיווק ותכנון במיקרוסופט ישראל, "הדור הבא של העסקים הם אותם עסקים שיתנו מענה לצרכי דור המילניום, ויאפשרו לו לעבוד בטכנולוגיות שיתופיות מתקדמות"
עסקים כיום צריכים להתאים את עצמם לצרכים של עובדים מדור הפייסבוק וה-SMS – כך אמרה הערב (א') סיגל קלמנסון-קושניר, סמנכ"לית שיווק ותכנון במיקרוסופט ישראל, במהלך כנס Tech-Ed של מיקרוסופט הנערך באילת.
מרכזיות", אמרה קלמנסון-קושניר באירוע הפתיחה של הכנס. "החזית הראשונה מתייחסת לשינויים דמוגרפיים, ומדברת על דור המילניום, אותו דור של ילדי שנות ה-80, ה-90 וה-2000. דור זה נולד לעידן האינטרנט והמחשב והוא מתאפיין בשימוש בצורות תקשורת חדשות, שיתופיות יותר ומהירות יותר, כמו פייסבוק, מסנג'ר או SMS.
"בשנים האחרונות מתחוללת בעולם העסקי מהפכה שקטה בארבע חזיתות
"לדור זה יש השפעה העצומה על איך יראה העולם העסקי בעתיד. הדור הזה מצפה לעבוד ולתקשר עם הארגונים בטכנולוגיות שהוא מכיר מהבית. כבר היום, הדור הזה מהווה 85% מאוכלוסיית היעד של המפרסמים הגדולים, ו-30% מכוח העבודה. הדור הבא של העסקים הם אותם עסקים שיתנו מענה לצרכי דור המילניום, ויאפשרו לו לעבוד בטכנולוגיות שיתופיות מתקדמות".
המגמה השנייה אותה מזהה קלמנסון-קושניר היא מגמת הניידות: "כבר השנה, אוכלוסיית העובדים הניידים תגיע למיליארד איש. המספר הזה צפוי לעלות להגיע לכשליש מכוח העבודה בעולם ב-2013. עסקים של הדור הבא צריכים לתת כלים מתקדמים לעובדים שלהם לעבוד מכל מקום, בכל שעה ומכל מכשיר".
לדבריה, גם בתחרותיות בין עסקים חל מהפך משמעותי בשנים האחרונות. "קצב השינויים בשוק התחרותי הולך ומתעצם", אמרה קלמנסון-קושניר. "הצלחה נמדדת לא על פי הרבעון או החודש, אלא על פי הדקה או השנייה. חברות מגלות שנעשה יותר ויותר קשה לשמור על יתרון תחרותי לאורך זמן. הבנה של הזירה התחרותית ויכולת תגובה מהירה הופכות להיות מרכיבים מרכזיים בהצלחה של עסקים כיום. כל חברה וכל עובד צריכים להתאים את עצמם לקצב השינויים. ולמרות זאת, רק ל-20% מהעובדים יש כיום גישה לבינה עסקית. העסקים המתקדמים של הדור הבא הם אותם עסקים שיתנו גישה לבינה עסקית בזמן אמת לכלל העובדים".
המעבר למחשוב בענן, לדבריה, תופס גם הוא מקום משמעותי בשינויים בעולם העסקי: "כמדי עשור, עולם המחשוב עובר שינויים דרמטיים. בשנות ה-80 היה זה עולם הפיסי, בשנות ה-90 הרשת, ועכשיו מחשוב ענן. מחקר של גרטנר מדבר על כך ש-80% מאלף החברות הגדולות בעולם יאמצו מחשוב ענן עד 2012. מחשוב ענן יוצר הזדמנויות להתייעלות, לחיסכון, לתפעול חכם וגמיש של העסק. אבל מעבר לכך, מחשוב ענן הוא מנוע לצמיחה. הוא מאפשר לכל עובד לקבל את הגרסאות המתקדמות ביותר; הוא מאפשר להציע חדשנות בזמן קצר, והוא מאפשר להציע מודלים עסקיים חדשים".
"הדור הבא של העסקים הוא אותם עסקים שייתנו טכנולוגיות מתקדמות של שיתופיות, שייתנו כלים שיאפשרו לעובדים שלהם לעבוד בכל מקום, בכל שעה ובכל זמן, שייתנו לכל העובדים גישה לבינה עסקית בזמן אמת, ושידעו למנף את היתרונות של מחשוב ענן".