$
סטארט-אפים והון סיכון

דויטשה טלקום הובילה גיוס של 6 מיליון דולר ל-myThings

הסטארט-אפ הישראלי, שפיתח טכנולוגיה לפרסום באתרי מסחר אלקטרוני, ייהנה גם משותפות אסטרטגית עם דויטשה בגרמניה

אסף גלעד 11:0723.11.10
חברת הסטארט-אפ myThings מתל אביב, שפיתחה טכנולוגיה בתחום הפרסום הממוקד עבור אתרי מסחר אלקטרוני, השלימה גיוס של 6 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי. את סבב ההשקעה הובילה T-Venture, זרוע השקעות ההון סיכון של דויטשה טלקום, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה – קרן ההון סיכון כרמל
ונצ'רס, אקסל פרטנרס, GP Bullound ו Dot Corp. טרם הסבב הנוכחי גייסה החברה 15 מיליון דולר בשני סבבים, כך שהגיוס מביא את כלל ההון שהושקע בחברה ל-22 מיליון דולר.

 

טכנולוגיית הפרסום שפיתחה myThings מכונה "'פרסום מבוסס כוונות". היא מאפשרת לאתרי מסחר אלקטרוני להציג לגולשים שביקרו באתר מסוים, ועזבו מבלי להשלים עסקה, מודעות פרסום הנוצרות אוטומטית על בסיס הפעולות שביצעו. לטענת החברה, היא מגדילה בכך במאות אחוזים את שיעור הגולשים החוזרים לאתר ומבצעים בו עסקה בסופו של דבר.

 

בחברה אומרים כי הם אינם עושים שימוש בפרטים אישיים של הגולשים, אלא מתבססת על עיבודים סטטיסטיים של מידע אנונימי המייצג פעולות גולשים באתרי המסחר האלקטרוני. המוצר הושק בשנה שעברה בקרב לקוחות כגון אורנג', פרייס מיניסטר, קארן מילן, החנות האלקטרונית של מיקרוסופט, חנות האופנה אורבן אאוטפיט ו KLM.

 

ההון שגויס - להרחבת הפעילות באירופה ובמזרח הרחוק

 

מלבד השקעת הון, תהנה myThings גם משותפות אסטרטגית עם דויטשה טלקום בגרמניה. לאתרים שבבעלות החברה הגרמנית 27 מיליון גולשים ייחודיים בחודש והקבוצה מדורגת במקום הראשון בשיעור החשיפה לגולשים בגרמניה, על-ידי חברת דירוג האתרים AGOF. עם החברות שבבעלותה של דויטשה טלקום נמנית אינטראקטיב-מדיה, החברה המובילה בגרמניה בשיווק מדיה דיגיטלית.

 

מיית'ינגס נוסדה בשנת 2005 על ידי בני ארבל ואודי זיידמן, כאתר אינטרנט המאפשר לצרכנים לעקוב אחר המוצרים שרכשו באינטרנט ולרכזם תחת חשבון אחד. את טכנולוגיית הפרסום שפיתחה החברה עבור האתר הייעודי, היא החליטה לשחרר החוצה לאתרי מסחר אלקטרוני רק בשנה שעברה, ומאז החלו הכנסותיה לצמוח בקצב של 50% ברבעון. רמת ההכנסות של מיית'ינגס תעמוד השנה על כ-10 מיליון דולר, בהשוואה למיליונים בודדים בשנה שעברה.

 

ההון שגייסה החברה ישמש אותה להרחבת פעילותה באירופה, סין, יפן וקוריאה. כיום נחשבת מיית'ינגס לשחקנית השניה בגודלה באירופה בפרסום ממוקד בגולשים, אחרי חברת קריטאו הצרפתית. לחברה הישראלית אין אסטרטגיה להתרחבות בארה"ב, אלא באירופה ובמזרח אסיה בלבד. במיית'ינגס מועסקים כיום 50 עובדים, מתוכם 30 ברמת החי"ל בתל אביב והשאר במשרדי החברה בגרמניה, ספרד, צרפת ואיטליה.כמו כן לחברה נציגים בסין וביפן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x