הרשת הפרסומית: פייסבוק מובילה בתחום הבאנרים בארה"ב
הבאנרים שמציגה הרשת החברתית באתר זכו לכמעט 300 מיליארד צפיות מגולשים אמריקאים בין יולי לספטמבר השנה. לפי ההערכות, פייסבוק הכניסה עד כה כ-2 מיליארד דולר במהלך 2010
פייסבוק צוחקת כל הדרך אל הבנק: הרשת החברתית המובילה בעולם, שבה יש כיום יותר מחצי מיליארד משתמשים, מובילה גם בתחום פרסום הבאנרים בארצות הברית - כך עולה מנתוני חברת המידע קומסקור, שפורסמו אמש (ב'). הנתונים אינם מתייחסים למודעות טקסט, שבהן מתמחה גוגל, או למודעות וידיאו,
הפרסומות המוצגות ברחבי הרשת החברתית זכו ללא פחות מ-297 מיליארד צפיות ברבעון השלישי של 2010 - יותר מ-23% מהפרסומות שבהן צפו הגולשים האמריקאים ברשת בתקופה זו, ועלייה של 13.9% מהתקופה המקבילה ב-2009.
במקום השני הרחוק נמצאת יאהו, עם כ-141 מיליארד הצגות של פרסומות ו-11% מנתח השוק. במקום השלישי נמצאת מיקרוסופט, עם כ-64 מיליארד צפיות ו-5% מהשוק. גוגל נמצאת רק במקום החמישי בתחום הבאנרים, עם כ-35 מיליארד צפיות ונתח שוק של 2.7% - פחות מנתח השוק של רשת פוקס, 3.8%, אבל יותר מזה של AOL, העומד על 2.5%.
פייסבוק טרם הונפקה ועל כן היא חברה פרטית, שאיננה מחויבת בפרסום דו"חות לציבור ואינה נוהגת להציג כאלה. ההערכות, על פי שורה של מקורות, הן שפייסבוק הכניסה כ-800 מיליון דולרים ב-2009, שנה שבה הודיעה כי היא נהנית מ"מחזור כספים חיובי", כלומר מכניסה יותר משהיא מוציאה לפני ניכוי מיסים.
על פי הערכות שלא אוששו, פייסבוק הכניסה כ-2 מיליארד דולרים ב-2010. הזינוק בזרם ההכנסות שלה נובע בעיקר מהזינוק במספר המשתמשים שלה: ב-2008 היו לה רק כ-150 מיליון משתמשים. הכנסותיה של פייסבוק אינן מגיעות רק מפרסומות: היא גם מוכרת "קרדיטים" לרכישת פריטים וירטואליים במשחקים שונים, וגובה עמלה גבוהה יחסית, של כ-30%, ממכירות אלה.