$
אינטרנט

הרשת הפרסומית: פייסבוק מובילה בתחום הבאנרים בארה"ב

הבאנרים שמציגה הרשת החברתית באתר זכו לכמעט 300 מיליארד צפיות מגולשים אמריקאים בין יולי לספטמבר השנה. לפי ההערכות, פייסבוק הכניסה עד כה כ-2 מיליארד דולר במהלך 2010

יוסי גורביץ 11:0009.11.10

פייסבוק צוחקת כל הדרך אל הבנק: הרשת החברתית המובילה בעולם, שבה יש כיום יותר מחצי מיליארד משתמשים, מובילה גם בתחום פרסום הבאנרים בארצות הברית - כך עולה מנתוני חברת המידע קומסקור, שפורסמו אמש (ב'). הנתונים אינם מתייחסים למודעות טקסט, שבהן מתמחה גוגל, או למודעות וידיאו,

והם מתייחסים להצגת הבאנרים בלבד - ולא ללחיצה עליהם.

 

הפרסומות המוצגות ברחבי הרשת החברתית זכו ללא פחות מ-297 מיליארד צפיות ברבעון השלישי של 2010 - יותר מ-23% מהפרסומות שבהן צפו הגולשים האמריקאים ברשת בתקופה זו, ועלייה של 13.9% מהתקופה המקבילה ב-2009.

  

במקום השני הרחוק נמצאת יאהו, עם כ-141 מיליארד הצגות של פרסומות ו-11% מנתח השוק. במקום השלישי נמצאת מיקרוסופט, עם כ-64 מיליארד צפיות ו-5% מהשוק. גוגל נמצאת רק במקום החמישי בתחום הבאנרים, עם כ-35 מיליארד צפיות ונתח שוק של 2.7% - פחות מנתח השוק של רשת פוקס, 3.8%, אבל יותר מזה של AOL, העומד על 2.5%.

 

פייסבוק טרם הונפקה ועל כן היא חברה פרטית, שאיננה מחויבת בפרסום דו"חות לציבור ואינה נוהגת להציג כאלה. ההערכות, על פי שורה של מקורות, הן שפייסבוק הכניסה כ-800 מיליון דולרים ב-2009, שנה שבה הודיעה כי היא נהנית מ"מחזור כספים חיובי", כלומר מכניסה יותר משהיא מוציאה לפני ניכוי מיסים.

 

על פי הערכות שלא אוששו, פייסבוק הכניסה כ-2 מיליארד דולרים ב-2010. הזינוק בזרם ההכנסות שלה נובע בעיקר מהזינוק במספר המשתמשים שלה: ב-2008 היו לה רק כ-150 מיליון משתמשים. הכנסותיה של פייסבוק אינן מגיעות רק מפרסומות: היא גם מוכרת "קרדיטים" לרכישת פריטים וירטואליים במשחקים שונים, וגובה עמלה גבוהה יחסית, של כ-30%, ממכירות אלה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x