ה"דפדפן החברתי" יוצא לדרך: האם יש לו סיכוי?
Rockmelt מציגה את גרסת הבטא של הדפדפן שלה, שאחד המשקיעים כינה "מוצר לעידן הפייסבוק". מבדיקות ראשוניות עולה שהפיתוח החדש משלב היטב את הרשתות החברתיות בממשק שלו, אבל ספק אם יצליח להתחרות בשוק הדפדפנים הצפוף
חברת RockMelt מציגה היום (ב') גרסת בטא של דפדפן בשם זה: הדפדפן אמור לתת מענה להתחזקות המגמה החברתית באינטרנט, ובסטארט-אפ שעומד מאחוריו משקיע גם מארק אנדרסן, יוצר הדפדפן נטסקייפ.
באתר החברה מתבקשים הגולשים להירשם בפייסבוק כדי לקבל את הדפדפן: יוצריו, טים האוז ואריק וישריה, מעדיפים שבשלב זה מספר המשתמשים יהיה נמוך ותחת שליטה. הדיווחים על פיתוח רוקמלט, ועל מעורבותו של אנדרסן בפרויקט, נפוצו ברשת כבר לפני יותר משנה.
אחד המשקיעים בתוכנה הגדיר אותה כ"דפדפן לעידן הפייסבוק": בניגוד לתוכנות דומות אחרות, ברוקמלט יש בר ניווט משני צדי המסך - בצד שמאל מוצגים אנשי הקשר של המשתמש מהשירותים החברתיים השונים, ובצד ימין - האתרים האהובים עליו בתחום זה. בדברים שאמר ל"ניו יורק טיימס", הסביר אנדרסן כי בניגוד לדפדפנים אחרים, רוקמלט בודק לאילו אתרים נכנס הגולש לעתים תכופות, ובונה את חווית המשתמש שלו סביבם. סרטון שמציג את יכולות הדפדפן הועלה שלשום לערוץ Rockmelt ביוטיוב.
מבדיקות ראשונות שערכו מספר אתרי טכנולוגיה, עולה שרוקמלט מצליח לשלב היטב את הרשתות החברתיות בממשק שלו: כפתור Share שמובנה בו מאפשר למשתמש לחלוק במהירות פוסט חדש שכתב הגולש, או סרטון שמצא. בעת חיפוש בגוגל, הדפדפן מציג לא רק את התוצאות, אלא גם את העמודים המקושרים אליהן. רוקמלט מבוסס על Chromium, הפרויקט בקוד פתוח שעליו מתבסס גם כרום של גוגל, והוא דורש מן המשתמש להירשם אליו באמצעות פרטי הרישום שלו בפייסבוק.
לצד הביקורות החיוביות, הועלו תהיות בנוגע עתידו של הפרויקט: הבלוג גיגה-אום שאל האם, בהתחשב בתחרות הקשה גם כך בשוק הדפדפנים, יש לרוקמלט סיכוי לתפוס נתח שוק. הבלוגר רוברט סקובל הציג מספר בעיות: העובדה שהדפדפן מאלץ את המשתמש להירשם אליו, כמו גם העובדה שכרגע הוא תומך רק בחלונות ובמחשבי מק, ולא מאפשר גלישה ממכשירים אחרים, עשויות לדבריו להרתיע משתמשים שמוכנים לאמץ חידושים במהירות – קבוצה חשובה עבור מוצר שמבקש להיכנס לשוק.