ההכרזות הסלולריות של פייסבוק: אין טלפון, יש שיפורים
שירות שיאפשר לעסקים להציע מבצעים למשתמשים הנמצאים בקרבתם, וכניסה פשוטה יותר באמצעות אפליקציות סלולריות - אלה ההכרזות המרכזיות באירוע שערכה הרשת החברתית. בניגוד לשמועות, לא השיקה פייסבוק סמארטפון משלה
בנוסף, תכונה חדשה תאפשר שימוש בפייסבוק באמצעות כל אפליקציה תומכת בהקלקה אחת בלבד, ללא צורך להקליד סיסמה, אם המשתמש כבר עשה לוג-אין לפייסבוק. בניגוד לשמועות שהתרוצצו ברשת בשבוע האחרון, פייסבוק לא הציגה באירוע סמארטפון מתוצרתה. "הייתה שמועה שנבנה טלפון. ובכן, לא", אמר מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, באירוע שנערך במטה החברה בפאלו-אלטו, קליפורניה. הוא הדגיש כי הרשת החברתית הגיעה ל-200 מיליון משתמשים בסלולר – פי 3 מאשר בשנה שעברה.
"המטרה שלנו היא להפוך את הכול לחברתי", הצהיר צוקרברג, "לא משנה באיזו פלטפורמה סלולרית אתה מפתח, אנחנו רוצים שהאפליקציה שלך תהיה חברתית. בשנים הקרובות נראה תעשיות רבות משתנות בגלל אפליקציות חברתיות, ואנחנו רוצים לאפשר למפתחים לבנות אפליקציות סלולר, לא משנה באיזו סביבה הם עובדים או באיזה טלפון הם משתמשים".
שלוש הקלקות - וקיבלת קופון
פייסבוק ניסתה להדגים באירוע כיצד תסייע מערכת ה-Deals למשתמשים: "נגיד שאני הולך ברחוב עם חברים ורוצה להיכנס למסעדה", אמר אריק טסנר, מנהל מוצר בכיר ברשת החברתית, "בשילוב Deals ו-Facebook Places אני אוכל לראות מסעדות שמציעות מבצעים. אם אני לבד ורוצה לשתות, אוכל לראות ברים שמציעים בירות בחינם". לדבריו, שלוש הקלקות על בית העסק יעניקו למשתמש קופון שיהיה אפשר להציג בו – מעין ניסיון לתגמל את המשתמשים על כניסתם לשירות.
בשלב זה הפלטפורמה פתוחה לכמה שותפים, בעיקר מותגים גדולים דוגמת גאפ, מקדונלד'ס ו-H&M, שכבר כעת מציעים מבצעים באמצעות Deals, ובשבועות הקרובים היא תיפתח לכל הגופים שמפעילים עמודים בפייסבוק. ככל הידוע, השירות מוגבל בשלב זה לארצות הברית בלבד.
באירוע הוצגו שורת שיפורים ליכולת ה-Places: היא תצורף לראשונה לאפלקיציית האנדרואיד, שצוקרברג הודה שנמצאת בפיגור לעומת האחרות, ולאפליקציית האייפון יתווספו יכולות קבוצות ותיוג משופרות.
הרשת החברתית אף הודיעה באירוע על פתיחת פלטפורמת המפתחים של פייסבוק Places. "עבדנו עם כמה שותפים ונאפשר מעתה יכולות כתיבה, כך שיכולת המיקום הופכת לפלפטפורמה פתוחה באמת ואפשר לבנות עליה כל אפליקציה אפשרית", הסבירו שם. מפתחי אפליקציות מיקום אחרות, דוגמת פורסקוור, יוכלו מעתה להעביר מידע על הקשות צ'ק-אין שביצעו משתמשים למאגר המידע של פייסבוק Places – דבר שיאפשר למשתמשים לראות את הקשות הצ'ק-אין של חבריהם בכמה שירותי מיקום.
"אייפד? הוא לא נייד"
שירות ה"כניסה הבודדת" (Single Sign On), נועד לאפשר למפתחים לכלול תכונה שמאפשרת למשתמשי האפליקציות שלהם להיכנס לפייסבוק ביתר קלות. "אף אחד לא אוהב לעשות לוג-אין", הסביר טסנר, "כמה פעמים מצאתם את עצמכם מקלידים סיסמה בטלפון ונאבקים במקלדת, רק כדי לגלות שטעיתם ואתם צריכים להתחיל מחדש, או ששכחתם את הסיסמה ואתם צריכים לעבור הליך מייגע כדי לשחזר אותה? המערכת שלנו מאפשרת, מהרגע שהמשתמש נכנס לפייסבוק, להיכנס באמצעות לחיצה על Login with Facebook בלבד". אפליקציות ראשונות שעושות שימוש בתכונה זו עתידות להיות זמינות כבר הלילה.
למרות ההכרזות השונות, הרגע הפיקנטי ביותר באירוע הגיע בכלל לקראת סופו, בשלב השאלות והתשובות. בתשובה לשאלה מתי תשיק פייסבוק אפליקציה לאייפד, השיב צוקרברג: "אייפד הוא לא נייד (מובייל), שאלה הבאה". ההצהרה גררה כמה קריאות תימהון מהקהל. "הוא לא נייד, הוא מחשב", הוסיף צוקרברג, "אלה דברים שונים". אחד הנוכחים באולם העיר: "אני חושב שאפל תחלוק עלייך". "ובכן", ענה מייסד הרשת החברתית, "אני מצטער".
דקה לאחר מכן מיהר צוקרברג לסייג את דבריו: "לא התכוונתי להיות גס רוח כלפי אפל, כולנו כאן מאוד אוהבים את המוצרים של אפל ורוצים לעבוד אותם, אבל רציתי להתמקד בנושא האירוע. אייפד הוא לא טלפון סלולרי, וזה מה שאנחנו מתמקדים בו היום".