$
אינטרנט

עושים מקום: גוגל מקדמת את שירות המיקום שלה במנוע החיפוש

על רקע התמקדותה בפרסום מקומי והמאבק מול בינג ופייסבוק, גוגל מגבירה את שילוב שירות ה-Places: משתמש שיחפש סושי בתל אביב יקבל את המסעדות הרלוונטיות באזור

יוסי גורביץ 10:4928.10.10

גוגל ממשיכה להגביר את התמקדותה בעסקים מקומיים: גרסתו האנגלית של מנוע החיפוש שלה החל מאמש (ד') להציג את Google Places, שירות החיפוש המקומי החדש, באופן מובלט הרבה יותר בעמוד.

 

כאשר מנוע החיפוש יזהה כי המשתמש מנסה לאתר עסק במקום כלשהו, כמו דוכן סושי בתל אביב, הוא יציג את רשימת המסעדות העונות להגדרה, אבל גם מפה שמובילה אליהם, מספרי טלפון, קישור לאתריהן ועוד. בכך משלב מנוע החיפוש ישירות את שירות ה-Places של החברה, שעד כה, כדי להגיע אליו, היה צריך להשתמש בשירות המפות של גוגל.

 

  צילום מסך: Google

 

השינוי הוא חלק ממהלך שמבצעת גוגל בשנים האחרונות, שבמסגרתו היא מעודדת בעלי עסקים "לתפוס את המקום המגיע להם" במנוע החיפוש. החברה יצרה מאגר מידע של כ-50 מיליון מקומות ועסקים, בהתבסס על המידע שאספה ברשת. בחברה מעריכים כי השירות החדש יהפוך לחלק משירותי הבסיס שלה, משום שלדבריהם אחד מתוך חמישה חיפושים נוגעים לשירות או לעסק מסוים.

 

ההכרזה על השינוי מגיעה כשבועיים לאחר שמנהלת תחום החיפוש הוותיקה של גוגל, מאריסה מאייר, עברה לרכז את תחום השירותים המקומיים. נראה שהשינוי הוא גם תגובה לשירות החדש שמציע מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, שמאפשר למשתמשים לראות אילו אתרים זכו לתגובות מצד חברי הפייסבוק שלהם. המהלך של בינג נתפס כמגביר את האיום על גוגל, משום שהוא מאפשר למשתמש למצוא מקומות שקולעים לטעמם של חבריו, ולא רק כאלה שעונים על מחרוזת חיפוש.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x