פייסבוק הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת התשלומים פייפאל
מפתחי האפליקציות לרשת החברתית יוכלו כעת לקבל ממנה תשלומים באמצעות שירותי החברה. פייפאל הציגה עוד שלל חידושים בכנס המפתחים שלה
פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, הכריזה הערב (שעון ישראל) על שיתוף פעולה עם חברת התשלומים המקוונים פייפאל, במסגרתו יוכלו מיליון המפתחים של הרשת לקבל ממנה תשלומים באמצעות פייפאל – כך הכריזה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, בוועידת המפתחים השנתית של פייפאל, PayPal X Innovate, שנפתחה הערב בסן פרנסיסקו בקליפורניה.
את הוועידה פתח נשיא פייפאל, סקוט תומפסון, שאמר כי יותר ממיליארד דולר יעברו השנה בפלטפורמה הסלולרית של החברה. "אנחנו משנים את איך שהעולם עובד, וזו מהפכה", הוא אמר, וציין את מחויבות החברה לפלפטפורמות פתוחות: "מודלים פתוחים פותחים דלתות חדשות, שווקים חדשים והזדמנויות חדשות".
אוסאמה באדיר, סגן נשיא פלטפורמת המפתחים של פייפאל, הציג לאחר מכן כמה מוצרים חדשים שמשיקה החברה. "פייפאל רוצה לשנות את הדרך בה אנשים חושבים על העברת כסף ברשת", הוא אמר. "אחת ההזדמנויות הגדולות בשוק היא טובין דיגיטליים. תשלומים קלים יהפכו את התעשייה הזו לענקית, כבר היום הוא עומד על 6 מיליארד דולר. אנחנו מובילים את התחום כי תשלומים מסורתיים לא עובדים בו".
המוצר הראשון, תשלומים מוטמעים, יאפשר לגולשים לרכוש כתבות, סרטונים ושאר טובין דיגיטליים תוך כדי גלישה באתר, ללא פתיחת חלון חדש או לטעון את העמוד מחדש. באדיר השווה אותו להכנסת מטבע למכונת הימורים. "לא צריך לעזוב את המשחק או את הבלוג. התשלום מגיע למפתח מיד, והעמלה נמוכה בהרבה מ-30 האחוזים המקובלים בשוק". בהדגמת המוצר הראה באדיר איך אפשר לרכוש תוכן וידיאו תוך כדי צפייה בסרטון, בלי לפתוח חלון חדש או לצאת מהסרטון. עם ביצוע התשלום, הסרטון ממשיך להתנגן מאותה נקודה בה נעצר, ללא זמן טענה.
באתרי תוכן ניתן עם שירות זה לרכוש כתבות ספציפיות לקריאה, ובדומה לסרטון עם ביצוע התשלום הכתבה המלאה מופיעה מיד בלי שהעמוד נטען מחדש. על השאלה המתבקשת, האם גולשים יסכימו לשלם על כתבות, השיבה מרי בת' קריסטי מהעיתון פייננשל טיימס: "אנשים משלמים על החדשות, יש לנו 189 אלף מנויים משלמים, 2.8 מיליון מנויים רשומים, ושליש מההכנסות שלנו מגיעות ממכירת תוכן. בעזרת פייפאל התנסנו במיקרו תשלומים, ובקרוב נשיק שירות חדש שיאפשר שליחת קטעים מכתבות לחברים, תמורת תשלום סמלי".
מוצר חדש נוסף שהוצג הוא פייפאל אקספרס צ'ק אאוט, פלטפורמת תשלומים למכשירים ניידים. לדברי באדיר, הפלטפורמה תאפשר ביצוע מהסלולר רכישות בשתי הקלקות בלבד וניתן יהיה להשתמש בה לא רק לרכישות ברשת, אלא גם לרכישת מוצרים פיסיים בעולם הלא-מקוון – למשל כוס קפה בסטארבקס.
חברת Fourth Wall Media הדגימה פלטפורמה שפיתחה בשיתוף עם פייפאל, שמאפשרת רכישת מוצרים ישירות ממסך הטלוויזיה. בהדגמה באירוע הוקרן משחק כדורסל, כשבמהלכו קופצת חלונית טקסט המציעה לרכישה כדור מעוצב. באמצעות הקלקות פשוטות הודגם כיצד ניתן לרכוש את המוצר באמצעות חשבון הפייפאל של המשתמש.
הדוברת האחרונה, שריל סנדברג מפייסבוק, בישרה על שיתוף הפעולה החדש בין שתי החברות. "המעבר מכינויים לעולם הזהויות האמיתיות משנה את החוויות שלנו את הרשת באופן מהותי. פעם היינו אנונימיים לגמרי ברשת, ובעיקר חיפשנו מידע ספציפי. עכשיו, בפייסבוק, אנחנו לא מחפשים משהו ספציפי, אלה נותנים לאנשים להגיד לנו מה שהם רוצים. זה מעבר משמעותי מ'מה' אל 'מי', מעבר מחוכמת ההמונים לחוכמת החברים. זו פרדיגמה חדשה שלאורך זמן תשנה תעשיות שלמות.
"תעשיית המשחקים היא לרוב סמן ראשון של העתיד, משחקים זו חוויה חברתית מאוד, אבל בפייסבוק זו פעם ראשונה שאנשים משחקים עם חבריהם בקנה מידה גדול, ישי יותר שחקנים בפייסבוק מכל שלוש הקונסולות גם יחד. כל משחק פייסבוק מאפשרים לשחק משחקים לא לבד, אלא עם החברים האמיתיים. המשחקים מבוססים על אנשים, וזה כל ההבדל.
"תעשיות נוספות משתנות באופן דומה: אני רוצה לשמוע את מה שחברים שלי שומעים, אם אני הולכת למסעדה, אכפת לי יותר מה חברים שלי אומרים עליה. עם חבר שלי מתלהב ממוצר כלשהו, יש יותר סיכוי שאני ארכוש אותו. יש לנו 500 מיליון משתמשים ומיליון מפתחים בפייסבוק. כבר עכשיו פייפאל מאפשרת להם לבצע עסקאות בפייסבוק, והם אחת הדרכים העיקריות לרכישות פייסבוק קרדיטס. היום אנחנו מרחיבים את השותפות – מעתה מפתחים יוכלו לקבל תשלום מאיתנו באמצעות פייפאל, באותה קלות שבה משתמשים יכולים לשלם באמצעות פייפאל. הדבר יגדיל את יכולת המפתחים ליצור רווחים בפייסבוק. בנוסף, פייסבוק תטמיע גם את פלטפורמת התשלומים המוטמעים של פייפאל".
הכותב הוא אורח פייפאל בכנס