יאהו ו-AOL: ברית בין שתי חברות נחלשות?
שתי חברות האינטרנט נמצאות כבר זמן רב בירידה, ומתמודדות עם קשיים כלכליים ועם שוק רשת חדש, שלא מסביר להן פנים
יאהו ו-AOL הן שתי חברות הנמצאות כבר זמן רב בקשיים לא פשוטים, הן פיננסיים והן קשיי הסתגלות לשוק הרשת החדש: AOL הפכה שוב לחברה עצמאית רק בדצמבר האחרון, ואיבדה חלק ניכר מערכה לאחר ההנפקה.
יאהו מכרה בסוף השנה שעברה את תחום החיפוש שלה למיקרוסופט, והמנכ"לית קרול בארץ אמרה כי החברה תתמקד מעתה בשירותי תוכן. מחיר המניה של יאהו ירד משמעותית מאז הודיעה מיקרוסופט, בסוף 2008, על נסיגתה מכוונתה לרכוש את החברה, והיא נמכרה לאחרונה במחיר שנע סביב 10 דולר בלבד, לפני שרשמה עלייה של 13% אמש בעקבות הדיווחים על העסקה המתגבשת.
חלק מהתרחישים לרכישת יאהו מציגים מודל של עסקה סיבובית, שבמסגרתה תרכוש עליבאבא הסינית חזרה מיאהו 40% ממניותיה. תרחיש אחר הוא הפוך: לדברי מקורותיו של הוול סטריט ג'רנל, מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, הביע עניין באפשרות שדווקא יאהו תרכוש את AOL. יצוין כי עוד במהלך 2008 היו שמועות שיאהו תרכוש את AOL, אך הדבר לא יצא אל הפועל.
לאחרונה רכשה AOL את בלוג הטכנולוגיה המוביל טקראנץ', כמו גם את חברת 5Min הישראלית. ערך השוק של AOL, שעומד על כ-2.68 מיליארד דולר, נמוך משמעותית מערך השוק של יאהו, שעומד על כ-20.56 מיליארד.