גוגל משנה כיוון? מנהלת החיפוש עוברת לתחום השירותים המקומיים
מאריסה מאייר, האשה הראשונה ששימשה כמהנדסת בגוגל, עוזבת את ניהול החיפוש ועוברת לנהל את שירותי המיקום והסחר המקומי של החברה. המחליף: הישראלי אודי מנבר
מאריסה מאייר, שניהלה במשך העשור האחרון את תחום הדגל של גוגל, מנוע החיפוש, תעבור לנהל את שירותי המיקום והמסחר המקומי של החברה - כך הודיעה גוגל אמש (ג').
מאייר, האישה הראשונה ששימשה כמהנדסת בגוגל, תצורף בנוסף לוועדת התפעול של החברה, המורכבת כרגע מן המנכ"ל, אריק
המהלך נתפס בעיני פרשנים כהחלטה אסטרטגית של גוגל להרחיב את התחומים שמהם היא יכולה להרוויח: בשנים האחרונות שבה ועולה הטענה שהתחום הרווחי היחיד של גוגל הוא שילוב הפרסומות בשירות החיפוש. המנכ"ל שמידט אף הודה בכך לאחרונה, באומרו: "אנחנו פוני שיודע רק טריק אחד, אבל זה חתיכת טריק".
כניסתה של מנהלת החיפוש לתחום שירותי המיקום מצביעה, ככל הנראה, על כך שגוגל מתכוונת להפוך אותם לחלק מרכזי מפעילותה. מקורות בחברה אמרו לאתר סינט כי גוגל עומדת לשלב כמה משירותי המיקום שלה, דוגמת Latitude ומפות גוגל, כדי ליצור את "דפי הזהב האינטראקטיביים ביותר" בעולם.
גוגל בטוחה בשירותי החיפוש, או שמאייר נכשלה?
תחום שירותי המיקום, זיהוי מיקומו של המשתמש והצעת שירותים הקרובים למקום הימצאו, נחשב לתחום המתפתח במהירות: גוגל עורכת מאמצים ניכרים לשתף פעולה עם עסקים קטנים כדי להרחיב את שירותי הפרסום שלה אל מעבר ללקוחותיה הרגילים. אחד משירותי המיקום הידועים ביותר, פורסקוור, הוקם על ידי דניס קראולי, עובד גוגל לשעבר, ועובדים בחברה אף צוטטו כאומרים שהעובדה שגוגל הניחה לו לפרוש היתה "החמצה גדולה".
הפרשנים חלוקים בדעתם, מנגד, על נסיבות עזיבתה של מאייר את תחום החיפוש: באתר סינט העריכו כי גוגל משוכנעת בשליטתה בתחום, בעוד שהאתר Politically Illustrated טען כי עיתוי ההחלטה, ימים ספורים לפני צאתה של גרסה חדשה למנוע החיפוש בינג מבית מיקרוסופט, מעיד כי מאייר נכשלה במאבק בו. יצוין כי Politically Illustrated נשען בטענתו על מקורות במיקרוסופט.
בהודעתה הרשמית מסרה גוגל שמאייר עוברת "לתפקיד חדש ומלהיב, המכסה את שירותי המיקום, שהוא הכרחי למשתמשים שלנו ולעתידנו. מאריסה העלתה תרומה מדהימה לתחום החיפוש בעשור האחרון, ואנחנו נלהבים לקבל את המשוב שלה בתחום זה לקראת העשור הבא".