"גוגל הרוסי" השקיע מיליוני דולרים בפייס.קום הישראלית
הסטארט־אפ לזיהוי ותיוג פנים ברשת גייס 4.3 מיליון דולר מ"יאנדקס", מנוע החיפוש המוביל ברוסיה
יאנדקס, המכונה גם "הגוגל הרוסי", הוביל סבב השקעה בן 4.3 מיליון דולר בחברת פייס.קום הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי פנים ברשת. כך נודע ל"כלכליסט". לפי ההערכות, היקף ההשקעה של יאנדקס (Yandex) עומד על כ־3.5 מיליון דולר.
במהלך שלוש שנות קיומו הושקעו בפייס.קום
פייס.קום, שנוסדה בידי גיל הירש — איש הגראז' גיקס, אדן שוחט, יניב טאיגמן ומוטי שנייברג, הפכה לאחת החברות הבולטות כיום באספקת אלגוריתם לזיהוי פנים ברשת. הטכנולוגיה של הסטארט־אפ הישראלי מאפשרת תיוג אוטומטי של תמונות המועלות לרשת החברתית פייסבוק. התוכנה סורקת אלפי תמונות בפרופילים של המשתמשים שהתקינו אותה, מעבדת תמונות שתויגו ידנית ומוצאת תמונות עם פנים דומות.
מוצר נוסף שפיתחה פייס.קום, בשיתוף קומברס, הוא יישום סלולרי המאפשר זיהוי מיידי של אדם מצולם על ידי סנכרון אוטומטי ואיתור התאמה במאגר שצוברת פייס.קום מפייסבוק. בחודשים האחרונים פתחה פייס.קום את המאגר והטכנולוגיה שלה למפתחים חיצוניים. החברה גובה את הכנסותיה מרשתות חברתיות או ממנועי חיפוש באמצעות רישיון שימוש תקופתי או לפי מספר חיפושים. החברה מעסיקה בתל אביב שמונה עובדים, ובימים אלה מגייסת עובדים נוספים.
בשוק מעריכים כי הסיבה שהחליטו ביאנדקס להשקיע בפייס.קום היא כוונת מנוע החיפוש הרוסי לשלב פרסומות ברשת הפייסבוק בסמוך לתמונות מתויגות.
יאנדקס הוא מנוע החיפוש המוביל ברוסיה עם 19 מיליון משתמשים ביום. לאחרונה הוא השיק אסטרטגיית התרחבות בינלאומית, הכוללת שירותי חיפוש בשפה האנגלית, שירותי מייל וזירות מסחר אלקטרוני.
מנכ"ל פייס.קום, גיל הירש, אישר את העסקה ל"כלכליסט".