אפל מפרסמת הנחיות לאפסטור; מתירה כלי פיתוח ופרסום חיצוניים
בצעד תקדימי פרסמה אפל מסמך המפרט את התנאים לאישור יישומים בחנות האפליקציות לאייפון ולאייפד, והתירה לראשונה הגבלות הנוגעות לכלי פרסום וסביבות פיתוח
בהקדמה של המסמך, המנוסחת בהומור, מובאות נקודות מספר המציגות את נקודת המבט של החברה, ביניהן "האפסטור מכיל כיום מעל 250 אלף יישומים, אנחנו לא זקוקים לעוד אפליקציות נפיחות", ו"אם כתבת אפליקציה ראשונה כדי להתנסות בפיתוח והעלית אותה לאפסטור, היא תידחה. יש לנו מפתחים רציניים רבים שלא רוצים להיות מוקפים בחובבנים". כמו כן, נכתב כי אם אפליקציה של מפתח נדחית, הוא מוזמן לערער, אך "אם אתה פונה לתקשורת ומלכלך, זה לעולם לא עוזר". עם זאת, מודגש כי "זהו מסמך מתעדכן, וייתכן שאפליקציות חדשות, המציגות שאלות חדשות, יובילו לשינוי החוקים בכל זמן".
לב ליבו של המסמך הוא עשרות תקנות, שמעבר על כל אחת מהן יגרור דחייה של האפליקציה בתהליך האישור. רוב התקנות הינן ידועות, והיוודעותן למפתחים גררה ביקורת רבה, ביניהן האיסור על פורנוגרפיה, תוכן הנועד לפגוע (לבד מ"סאטיריקנים מקצועיים") ועוד. אולם חלקן חדשות, או פשוט לא זכו לתהודה עד כה, כמו "אפליקציות המחקות כאלו שכבר קיימות באפסטור, במיוחד אם קיימות רבות מהן", "אפליקציות שאינן שימושיות ולא מספקות ערך מוסף", “אפליקציות שלא מאייתות נכון מוצרים של אפל (כמו iTunz)”, או "אפליקציות המכילות גרסה כזו או אחרת של המשחק 'רולטה רוסית' ".
המסמך, שברחבי הרשת כבר עלו השערות כי כותבו הוא לא אחר מאשר סטיב ג'ובס, מכיל התבטאויות צבעוניות לא מעטות, כאמור. הבולטת ביניהן היא: “ייתכן ועלול להיווצר הרושם כאילו אנחנו חולי שליטה (Control freaks). אם זה כך, הרי זה רק בגלל שאנחנו מחויבים ללקוחותינו ורוצים לוודא שהם יזכו לחוויית משתמש איכותית עם מוצרינו".
בתוך כך, החברה שינתה גם את תנאי השימוש למפתחים, והתירה לראשונה שימוש בסביבות פיתוח שאינן רשמיות, כמו גם הטמעה של כלי פרסום חיצוניים. השינוי האחרון משמעותי במיוחד עבור גוגל, שחברת הפרסום הסלולרי שרכשה לאחרונה, אדמוב, נחסמה עקב תנאי השימוש הקודמים. ההיתר לשימוש בסביבות פיתוח לא רשמיות גרם לנסיקה דו ספרתית של מניית אדובי, שהשיקה לפני חודשים מספר כלי פיתוח המאפשרים להמיר תוכנות פלאש לאפליקציות אייפון.