פלטפורמת הפרסום הסלולרית של אפל מתקשה להמריא
בתחילת יולי השיקה אפל את iAd, פלטפורמת המודעות לאייפון ולאייפד, אך מתוך 17 מפרסמים שחתמו איתה על הסכמי תוכן רק חמישה העלו קמפיינים. הסיבה: השליטה ההדוקה של אפל בתוכן
כל העדכונים, הכתבות והמדורים של טכנולוגי - היישר לפייסבוק שלכם
הפרסום בסלולר לא עובד? באפריל הציג מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס את פלטפורמת הפרסום הסלולרית לאייפון ולאייפד - iAd, שהסתמנה כמקור הכנסה מבטיח לחברה. אך כחודש וחצי לאחר השקת הפלטפורמה, רק חמש חברות מתוך
רק שתי חברות – יוניליוור וניסאן – העלו ל-iAd קמפיינים שפעלו במהלך רוב החודש הקודם, ושלוש אחרות - דיסני, סיטיגרופ ו-J.C. Penny - העלו קמפיינים מאז. שאר 12 החברות ששותפות למיזם נמצאות בשלבים שונים של יצירת המודעות.
בכירים בחברות הפרסום הסבירו לוול סטריט ג'ורנל כי הסיבה לנתונים החלשים היא התעקשותה של אפל לשמור על שליטה הדוקה בתוכן של הקמפיינים. החברה מעורבת עמוקות בתהליך יצירת המודעות, דבר שהמפרסמים אינם מורגלים בו. יצירת המודעות דורשת, בשל כך, שמונה עד עשרה שבועות – כשבועיים יותר מהמקובל. על פי דיווחים שלא אושרו, אחת מהחברות השותפות לפרויקט – Chanel SA – אף נסוגה מהשתתפותה וכרגע אין לה כל קמפיין פרסום מתוכנן. נציגי שאנל סירבו להגיב.
מערכת iAd מציגה לבעלי אייפון ואייפד פרסומות מתוך האפליקציה שהם משתמשים בה באותו הזמן. אפל אמרה בחודש יוני כי קיבלה התחייבויות לפרסום בסך 60 מיליון דולר. ההכנסות מפרסומות ה-iAd מתחלקות בין אפל, שמקבלת 40%, ובין המפרסם, שמקבל את השאר. תלונה נוספת של המפרסמים היא שאפל איננה מעדכנת אותם על מיקום הפרסומת שלהם, מה שמאלץ אותם לחפש אותה.