$
סטארט-אפים והון סיכון

בלעדי ל"כלכליסט": מתחרה ישראלית לאייטיונז? הסכם לאם־ווייז עם יוניברסל מיוזיק

חברת הסטארט־אפ מהרצליה תיהפך למפיצת שירים ואלבומים בסלולר מהקטלוג של מפיצת המוזיקה הגדולה בעולם

אסף גלעד 10:4214.07.10

חברת הסטארט־אפ הישראלית אם־ווייז (m-Wise), הנסחרת בניו יורק מעבר לדלפק, חתמה על הסכם עם יוניברסל מיוזיק שיקנה לה זכויות למכור שירים ואלבומים של מותגי יוניברסל באמצעות הסלולר. כך נודע ל"כלכליסט".

 

חברת יוניברסל מיוזיק היא מפיצת המוזיקה הגדולה בעולם, והיא מאגדת

אמנים שונים - בהם ליידי גאגא, בלק אייד פיז, קאניה ווסט, אמינם וריהאנה. לפי ההערכה, צפוי ההסכם להכניס לחברה מהרצליה כ־10 מיליון יורו בשנה. לפי ההסכם, גובה חברת הסלולר שבאמצעותה נעשית העסקה 40% על הפעולה, ויתרת הסכום תתחלק בין אם־ווייז ויוניברסל. שירות זה מתחרה בשירות האייטיונז של אפל, המאפשר להוריד שירים ואלבומים אל מכשירי האייפון והמחשבים.

 

לפי ההסכם, תחזיק אם־ווייז במלוא הקטלוג השירים של יוניברסל ותאפשר למפעילות סלולר בארצות הברית, בהן AT&T, וורייזון, טי־מובייל, ספרינט־נקסטל, אולטל ובוסט, למשוך את השירים מחוות השרתים שלה בארץ. אם־ווייז תקבל את סכומי העסקאות ישירות מחברות הסלולר ורק לאחר נטילת חלקה תעבירו לידי יוניברסל.

 

ההסכם מהווה שדרוג משמעותי להסכם הקודם שחתמה החברה עם יוניברסל לפני כשנתיים. עד כה סיפקה אם־ווייז לענקית המוזיקה שירותי ניהול "מועדוני מעריצים" על גבי הסלולר, והפיצה תוכנים כגון רינגטונים, קליפים, חידוני טריוויה, תחרויות שבועיות, תצלומים והתראות הקשורים באמן ישירות לטלפון הסלולרי. הסכם זה הכניס לה כ-3.5 מיליון דולר. ההסכם החדש נותן לה דריסת רגל בתחום בעל פוטנציאל גדול בהרבה - הפצת קובצי המוזיקה עצמם.

 

לאם־ווייז 25 עובדים בהרצליה, ניו יורק וסאו פאולו, ומושקעים בה שי בן אסולין, מתי ברודו וקבוצת משקיעים ספרדיים. בשנת 2009 הפכה החברה לראשונה לרווחית - הכנסותיה הסתכמו בכ-3.2 מיליון דולר, והיא רשמה רווח נקי של 160 אלף דולר. ב-2010 צפויה החברה להכניס כ-4 מיליון דולר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x