מנכ"ל פרינג על חסימת סקייפ: "בסוף הפתיחות תנצח"
לדברי אבי שכטר, בעקבות העומס שנוצר לאחר השקת יישום שיחות הווידיאו של פרינג לאייפון, נאלצה החברה להסיר באופן זמני ומקומי את התמיכה בסקייפ - ובסקייפ ניצלו את המצב כדי לחסום אותה לחלוטין
הפסקת החיבור לסקייפ לא תפגע בהצלחה של שירות פרינג הישראלי – כך עולה מדברים שאומר ל"כלכליסט" מנכ"ל פרינג, אבי שכטר.
אתמול הודיעה החברה הישראלית שענקית השיחות המקוונות אילצה אותה לחסום את הגישה לשירותיה ביישומי הסלולר שהיא מפתחת. "אני מניח שיהיה אחוז
בעקבות ההודעה של פרינג טענה סקייפ בבלוג הרשמי של החברה שהחלטת החסימה התקבלה על ידי פרינג עצמה. שכטר הבהיר שלא זה המצב: "מזה זמן סקייפ דורשים מאיתנו להפסיק את החיבור לרשת שלהם. בשבוע שעבר, עם ההשקה של גרסת שיחות הווידיאו החדשה שלנו לאייפון זכינו לכמות עצומה של משתמשים חדשים ושימוש מסיבי מאד מכל העולם, ובאופן זמני, בחלק מהמקומות בעולם, הסרנו את התמיכה בשיחות סקייפ כדי שהרשת שלנו תוכל להמשיך ולשרת את המשתמשים. סקייפ ניצלו את הפעולה הזו, ודרשו מאיתנו לא להחזיר את התמיכה בשירות סקייפ. המשמעות הפרקטית היא חסימה של השירות של סקייפ בפרינג ופגיעה בחופש של המשתמשים להתקשר לחברים שלהם בסקייפ".
שכטר הבהיר שפרינג מחויבת בראש ובראשונה לפתיחות. "מההשקה הראשונה אפשרנו למשתמשי פרינג להתחבר גם לרשתות צד שלישי כמו SIP, גוגל טוק, טוויטר וגם סקייפ כל עוד הם היו פתוחים. זה חלק ממה שאנחנו מאמינים בו. והפתיחות הזו באה לידי ביטוי גם בעוד דברים. היא באה לידי ביטוי בזה שאנחנו מאפשרים לרוץ על כל סמארטפון, אנחנו מאפשרים להשתמש בכל רשת אינטרנט סלולרית ובכל חיבור WiFi. אנחנו מקדמים פתיחות ומאמינים שהיא תנצח", אמר שכטר.
עם זאת, נראה שבשלב זה לא מתכוונת פרינג להקדיש מאמצים ניכרים למלחמה חזיתית עם סקייפ. "אנחנו ממוקדים בהמשך פיתוח השירותים ברשת של פרינג וברשתות צד שלישי שדוגלות בפתיחות לטובת המשתמשים", אמר שכטר. "העדיפות הראשונה שלנו היא להמשיך לחדש,לפתח ולתמוך בשירותים וברשת שלנו כמובילים בתחום".