$
אינטרנט

גוגל נכנסת גם לתחום המשחקים המקוונים?

בלוג הטכנולוגיה טקראנץ' מדווח שגוגל השקיעה בחשאי יותר מ-100 מיליון דולר בזינגה, במטרה להשיק שירות משחקים משלה עוד השנה - ולהשיג בכך דריסת רגל בתחום החברתי

יוסי גורביץ 10:0611.07.10
גוגל שולחת עוד זרוע - והפעם לתחום המשחקים המקוונים: על פי דיווח של בלוג הטכנולוגיה טקראנץ', גוגל השקיעה בזמן האחרון בין 100 ל-200 מיליון דולר בחברת המשחקים המקוונים זינגה, יצרנית פארמוויל, Mafia Wars ומשחקים אחרים. ההשקעה היתה חשאית, והיא מיועדת לקדם עסקה אסטרטגית בין
גוגל וזינגה, שתוביל לפתיחת שירות משחקים של גוגל עוד השנה. 

 

על פי הדיווחים, גוגל וזינגה נמצאות במגעים מתקדמים להקמת השותפות, וההשקעה של גוגל בזינגה - שבוצעה על ידי גוגל עצמה, לא על ידי קרן ההשקעות שלה, Google Ventures - נסגרה כבר בשבוע שעבר. במקביל פרסמה גוגל מודעת דרושים בחיפוש אחר מנהל לאתר המשחקים שתקים.

 

השותפות נחשבת לאסטרטגית מבחינת גוגל, שכן הכניסה לתחום המשחקים תאפשר לה כניסה לתחום החברתי בכלל, שעד כה התקשתה להדביק בו את הפער מול פייסבוק וטוויטר. גוגל צפויה לדרוש מזינגה, כחלק מהעסקה, להשתמש במערכת סליקת האשראי שלה - Checkout, במקום מערכת התשלום של פייפאל, שמשמשת כיום את החברה.

 

העסקה צפויה להיות בעלת חשיבות אסטרטגית גם מבחינת זינגה: בתחילת השנה ניהלה החברה סכסוך ארוך עם הפלטפורמה העיקרית שלה, פייסבוק, בשל דרישותיה של פייסבוק שזינגה תשתמש במטבע שלה, Facebook Credits. רווחו שמועות על כך שזינגה תוציא את משחקיה מפייסבוק. בסופו של דבר, הסכימה זינגה לתביעותיה של פייסבוק – אבל זמן קצר לאחר מכן הודיעה על שיתוף פעולה עם יאהו, שיאפשר למשתמשי יאהו להשתמש במשחקי זינגה ללא התחברות לפייסבוק. מקורות בזינגה אמרו לטקראנץ' כי החברה הכניסה במחצית הראשונה של 2010 350 מיליון דולר, שכמחצית מתוכם הם רווח תפעולי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x