מצייצים כל הדרך אל הבנק
הציוצים המקודמים של טוויטר היא הדרך המושלמת להציג פרסומת ברשת: לא מעיק, אבל גורם להקליק
כן, לא נכחיש, כבר לא חשבנו שטוויטר יצליחו למצוא דרך לעשות כסף מהשירות שלהם. אבל נראה שטעינו. לפני שבועיים, עם הגעת "צעצוע של סיפור 3" לבתי הקולנוע, ראו משתמשי הטוויטר ברחבי העולם את שם הסרט תחת קטגוריית "נושאים חמים" עם הערת סוגריים לידו - promoted tweet. כן, טוויטר
הרעיון פשוט - במקום להכניס לכם דף פרסומת צבעונית ומרקדת שתתחרה עם התוכן של האתר על תשומת הלב שלכם, בטוויטר החליטו לעזור לעסקים לקדם ציוצים, כאלה שמקדמים מוצרים או מבצעים. בים התוכן שיש בטוויטר, קידום כזה שווה הרבה. כמה הרבה? קוקה קולה, החברה השנייה שרכשה את המשבצת של הציוץ המקודם, דיווחה על 85 מיליון צפיות במודעה שלה בתוך 24 שעות, ותגובה אליה (כלומר - הקלקות עליה) מצד 6% מכלל הצופים. אלה מספרים אסטרונומיים שיכולים לעודד מאוד את טוויטר - מידת המעורבות הרגילה במודעות און ליין מוערכת ב-0.2%.
טוויטר הצליחה איפה שכולם נכשלו בזכות האופן שבו הוכנסה המודעה - לא כפרסומת שמפריעה לגולש ומנסה לגנוב את הריכוז שלו, אלא כתוכן עצמו, כחלק אינטגרלי מהמערכת. טוויטר לא קידמה פרסומת, היא קידמה ציוץ, ובכך היא לא הכניסה גורם זר לתוך המערכת, אלא השתמשה במערכת שלה עצמה כדי לעזור לפרסומת. הגולשים דיווחו שהציוץ המקודם לא פולשני ואינו מפריע להם, והמפרסמים דיווחו על חשיפה היסטרית למוצר שלהם. טוויטר שוב מדגימה איך עושים את זה נכון.