מחיר סבסוד האייפון לספקיות: עד 13 מיליארד דולר
על פי הערכת מריל לינץ', אפל תמכור 11 מיליון אייפונים חדשים עד הרבעון השלישי של 2011, ועד אז תפוג גם תקופת ההתחייבות ל-20 מיליון מכשירים ישנים
ספקיות הסלולר בעולם משלמות את מחיר ההצלחה של האייפון: היקף הסכום שישלמו חברות הסלולר בעקבות התחייבותן לסבסד את עלות המכשיר ללקוחות יכול להגיע ל-13 מיליארד דולר עד הרבעון השלישי של 2011, בהתבסס על הערכת כלכלני מריל לינץ'.
כל חברת סלולר אשר משווקת את האייפון התחייבה
כך, בעוד שדגם 3GS ניתן לשדרוג למערכת ההפעלה החדשה, דגם 3G יוגבל ביכולת השדרוג שלו, ורוכשיו בעבר יידרשו לקבל מכשיר חלופי בבוא העת. בבנק ההשקעות מריל לינץ' מעריכים כי מהרבעון הנוכחי ועד לרבעון השלישי של 2011 יגיעו לסיומן התחייבויות של כ־20 מיליון לקוחות אייפון, והספקיות יידרשו להציע להם את המכשירים החדשים במחירים אטרקטיביים.
בנוסף, במריל לינץ' חוזים כי בתקופה זו תמכור אפל 11 מיליון אייפונים חדשים, כך שהסכום המינימלי שייאלצו ספקיות הסלולר בעולם להקצות לסבסוד מכשירים ללקוחות חדשים וותיקים יעמוד על 4 מיליארד דולר עבור לקוחות חדשים, ועד סכום אדיר של 13 מיליארד דולר אם כל רוכשי האייפון שהתחייבותם תפקע יבקשו לרכוש את הדגם החדש בשנה הקרובה.
הספקיות הישראליות, אגב, פטורות בינתיים. "הודות" לאיחור בהגעת האייפון, ייתקלו סלקום, אורנג' ופלאפון באתגר זה רק החל מעוד כשנה - שנה וחצי לאחר השקת האייפון בישראל.