שובר שיאים: המונדיאל הוא האירוע הנצפה ביותר בתולדות הרשת
האתר הרשמי של פיפ"א זכה בשבוע האחרון למספר כניסות הדומה לזה של פייסבוק, ובטוויטר מתפרסמות בכל שנייה כ-3,000 הודעות העוסקות במשחקים. הבשורה הרעה: האירוע משמש גם את מפיצי הספאם
משחקי גביע העולם בכדורגל גוררים צפיית שיא ברשת, כמו גם עלייה ניכרת בנפח הדיווחים והשיחות עליהם בשירותים המקוונים השונים. המונדיאל שבר את שיאי העניין והצפייה שהציבו אירועים כמו בחירתו של ברק אובמה לנשיאות ומותו של מייקל ג'קסון. יצוין כי לפני 4 שנים, כשנערך המונדיאל הקודם,
שירותי רשת המובילים כיום, כגון טוויטר, יוטיוב ופייסבוק, לא התקיימו כלל או שהיו בחיתוליהם.
האתר הרשמי של התאחדות הכדורגל פיפ"א זוכה לעלייה חדה במספר העמודים הנצפים, והבלוג ReadWriteWeb מדווח כי המספר דומה למספר העמודים הנצפים של פייסבוק, שהפכה לאחרונה לאתר הנצפה ביותר ברשת.
גם בטוויטר מרגישים היטב את המאורע: על פי ההערכות, מדי שנייה מתפרסמות בשירות כ-3,000 הודעות העוסקות במשחקים, רבות מהן נכתבות על ידי אוהדי הקבוצות השונות. בטוויטר הזהירו כי לקראת שלביו המתקדמים של הטורניר צפוי העומס להביא לקריסת השירות. יצוין, עם זאת, כי במשחק הכדורסל בין הסלטיקס ללייקרז שנערך בשבוע שעבר עלה מספר הטוויטים לכ-3,084 בשנייה.
העניין ניכר גם בתחום האפליקציות לסמארטפונים, ונרשמה עלייה מרשימה במספר הורדות האפליקציות העוסקות בכדורגל. אפליקציה שמשכה את עיקר תשומת הלב היתה אפליקציית וו-וו-זלה לאייפון, שמחקה את החצוצרה הדרום אפריקאית הטורדנית.
הצד החיובי פחות של הגיאות בעניין ברשת במשחקי המונדיאל הוא המהירות שבה עלו על הגל יצרני הספאם: על פי הערכות סיסקו, ב-11 ביוני – יום תחילת המשחקים – נשלחו 257 מיליון הודעות זבל שהעמידו פנים כשייכות לנושא. בסך הכל היוו הודעות ספאם-המונדיאל כ-4% מכלל הודעות הספאם שנשלחו באותו יום.