$
חדשות טכנולוגיה

מסתמן: תעריפי הפרסום הסלולרי של אפל יהיו גבוהים פי 20-10 מהמקובל

מפרסמים שירצו להיות בין הראשונים להשתמש ב-iAd, פלטפורמת הפרסום הסלולרית של אפל, ייאלצו להתחייב לעסקה של 10 מיליון דולר לפחות. כך על פי הוול סטריט ג'ורנל. אפל צפויה לדרוש גם שליטה בתוכני הפרסומות

אבנר קשתן 17:5129.04.10
לפני פחות מחודש הכריזה אפל על iAd, רשת הפרסום שלה לאפליקציות אייפד, אייפון ואייפוד, ועכשיו מסתבר שתג המחיר למפרסמים רחוק מלהיות אטרקטיבי: על פי דיווח הוול סטריט ג'ורנל, החברה צפויה לגבות סכומים הגבוהים פי 20-10 מהמקובל בשוק.

 

על פי הדיווחים, אפל צפויה לגבות סנט אחד בעבור כל פעם שפרסומת מוצגת, ושני דולרים בעבור כל לחיצה של משתמש עליה. לשם השוואה, חברת AdMob, המספקת כיום פרסומות לאפליקציות אייפון, גובה בין 12-11 סנט ללחיצה, ובין 0.12 - ל-0.14 סנט לצפייה. על פי מקורות הוול סטריט ג'ורנל, מפרסמים אשר יבקשו לקחת חלק בפלטפורמה בזמן השקת השירות ידרשו להתחייב לעסקה בהיקף של 10 מיליון דולר לפחות.

 

מעבר לבאנרים, אפל מציעה למפרסמים לפתח פרסומות אינטראקטיביות מלאות. במצגות המכירות שלה מדגימה החברה פרסומת לנעלי נייקי, אשר מציגה אנימציה בשולי האפליקציה, וכאשר לוחצים עליה היא גדלה לרוחב המסך כולו, מציגה סרטון פרסומת ומקשרת את המשתמש לחנויות אינטראקטיבית. מפרסמים יוכלו גם להשתמש במידע על רכישות שביצעו המשתמשים באפסטור ובאייטונז, כדי להתאים פרסומות לפילוחים דמוגרפיים, אך לא יוכלו להשתמש בפרטים מזהים ספציפיים.

 

דאגה בסוכנויות הפרסום

 

נוסף לעלות הפרסומות, אפל צפויה לדרוש גם שליטה בתוכני הפרסומות, ופרסומות שיועלו ל-iAd יחויבו באישור החברה, בדומה לאפליקציות המועלות לאפסטור. בחודשים הראשונים תפתח אפל בעצמה את הפרסומות על פי דרישות המפרסמים, במטרה לקשר את מותג iAd עם פרסומות מושקעות ובאיכות גבוהה. מהלך זה מעורר דאגה בקרב מנהלי קריאייטיב בסוכנויות הפרסום, החוששים שאפל תתערב בתכנים ובעיצוב שלהם. בשלב מאוחר יותר תשחרר אפל לסוכנויות הפרסום ערכת פיתוח, על מנת שיוכלו לבנות את הפרסומות בעצמן.

 

 

למרות העלות הגבוהה, חברות ענק רבות השתתפו באירועי המכירות של ה-iAd, מה שמלמד כי צפויה לאפל הצלחה בשוק הפרסום. כחלק מההכנות להשקת הפלטפורמה החדשה הוסיפה אפל לתנאי השימוש של מערכת ההפעלה של האייפון סעיף חדש, האוסר על אפליקציות לשלוח את המשתמש לרשתות פרסום חיצוניות. אפל אינה מתכננת לשחרר מידע לגבי נתוני החשיפה לפרסומות וההקלקות עליהן.

 

מאפל לא התייחסו לטענות על עלות הפרסום ברשת iAd, אך ציינו כי רווחי הפרסום יתחלקו בין החברה ובי מפתחי האפליקציות, כך שהחברה תשמור לעצמה 40% מההכנסות, ו-60% הנותרים יועברו למפתחי האפליקציות שבהן ישולבו הפרסומות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x