3. AdsMarket - עושים שוק מהפרסום המקוון
החברה, שמתאימה בין מפרסמים לשטחי פרסום, נהפכה לאחת השחקניות המרכזיות בתחומה בעולם
בישראל הצטברה מסה קריטית של חברות בולטות בתחום טכנולוגיות הפרסום המקוון. מלבד אדסמרקט (AdsMarket) אפשר למצוא ברשימה זו עוד שתי חברות - אבל חברה זו היא היחידה ששייכת למשרד פרסום: אחד המשקיעים שעומדים מאחוריה הוא מנכ"ל מקאן־אריקסון ישראל, אילן שילוח.
לפרויקט המלא - 50 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2010 - לחצו כאן
אדסמרקט הוקמה על ידי עופר דרוקר (לשעבר קצין בכיר בחיל המודיעין) והיזם הסדרתי כפיר מויאל (ממייסדי חברת ההשקעות סייהוק) על בסיסם של שני סטארט־אפים אחרים - Xtend ו־Cube Effect. אחד מחברי הדירקטוריון של החברה הוא ניר טרלובסקי (שהקים את RSL שהונפקה בהצלחה ואת באזמטריקס שנמכרה לנילסן).
החברה פעילה בשוק ה־Affiliates, ספקי גולשים לאתרים מסחריים, המגלגל בעולם 8 מיליארד דולר בשנה - עשירית מהיקף שוק הפרסום העולמי כיום. אדסמרקט מציעה זירה מקוונת שהיא מעין שוק, שבו נערכת התאמה אוטומטית ומהירה בין מפרסמים לבין שטחי פרסום באתרי תוכן בכל רחבי הרשת. החברה מסוגלת לזהות בזמן אמת היכן נמצאים ברשת מרבית הגולשים בתחום תוכן כלשהו וכמעט בכל שפה - ומכוונת לשם את המפרסמים. באופן הזה היא מסייעת להם להגיע לקהל גדול יותר ורלבנטי יותר לתוכן הפרסום שלהם - ובמרבית השפות הקיימות כיום ברשת.
כיום עובדת אדסמרקט עם 350 מפרסמים ו־500 אתרי תוכן. בתוך שלוש שנים נהפכה החברה לאחת השחקניות העולמיות המרכזיות בתחום שבו היא פועלת. הכנסותיה ב־2009 הגיעו ל־65 מיליון דולר, כמעט כפול מהסכום שהכניסה ב־2008, שהיתה שנת הרווחיות הראשונה של החברה, ופי 7 מההכנסות שלה בשנת 2007. הצפי של אדסמרקט ל־2010 ורוד במיוחד, עם תחזית למכירות שיעברו את רף 100 מיליון הדולר ויקרבו את החברה לקראת הנפקה בנאסד"ק.
עם זאת, לאדסמרקט יש תחרות רבה בשוק העולמי: לא פחות מ־3,000 חברות עוסקות בתחום שלה. החברה הישראלית נחשבת לשלישית בשוק האירופי אחרי Tradedouble שמכניסה 460 מיליון דולר בשנה וזאנוקס שמכניסה 400 מיליון דולר בשנה. בארצות הברית שולטות חברות כמו קומישן ג'אנקשן עם הכנסות של 600 מיליון דולר בשנה ולינקשייר עם הכנסות של 400 מיליון דולר בשנה.
אך בעוד שאירופה מהווה כיום 75% ממקור ההכנסות של אדסמרקט, פוטנציאל הצמיחה העיקרי שלה כיום נמצא בארה"ב (שם הכניסה בשנה האחרונה כ־10 מיליון דולר) ובמקסיקו וברזיל (שבהן הכניסה כ־3 מיליון דולר ב־2009).
עד להמשך הצמיחה העולמית ותוך כדי הרהור על אפשרויות של הנפקה ושל רכישות, אדסמרקט נכנסה בינתיים למהלך של התרחבות גם בישראל. החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של הקמת מרכזי פיתוח ותפעול בגליל ובבאר שבע, שיתבססו על ההון האנושי של סטודנטים ובוגרי מקצועות ההייטק ממוסדות ההשכלה הגבוהה מהאזור.
AdsMarker
מוצר: מנוע אופטימיזציה למפרסמים ברשת
שנת הקמה: 2007
מספר עובדים: 135
מייסדים: עופר דרוקר וכפיר מויאל
גיוסים: 8 מיליון דולר
הכנסות ב־2009: 65 מיליון דולר
משקיעים בולטים: אילן שילוח, ניר טרלובסקי, עופר דרוקר, כפיר מויאל, אורי לוי ואינפיניטי
לקוחות בולטים: איזיג'ט, סוויס איירליינס, אי־טורו ופוגו