ספריית הקונגרס תגבה את כל הציוצים מטוויטר
טוויטר משמש כיום כמנוע החיפוש השני בגודלו ברשת: כ-19 מיליארד חיפושים נעשים בו מדי יום, ויותר מ-100 מיליון גולשים משתמשים בשירות. כך עולה מנתונים שהוצגו בכנס המפתחים הראשון של האתר
ציוץ לנצח: ספריית הקונגרס, הספרייה הלאומית של ארה"ב, הודיעה אמש (ד') על פרויקט לגיבוי דיגיטלי של כל ההודעות שפורסמו ברשת המיקרו-בלוגינג הפופולרית טוויטר.
בפוסט שפורסם באחד מהבלוגים הרשמיים של הספרייה נמסר שיאורכבו כל מילארדי הציוצים הגלויים שנשלחו מאז הוקמה
ריימונד הביא כדוגמאות כמה ציוצים בולטים מהשנים האחרונות: הציוץ הראשון אי-פעם, שפרסם אחד ממייסדי טוויטר ג'ק דורסי; או ציוץ הניצחון של נשיא ארה"ב ברק אובמה אחרי הבחירות ב-2008.
מעבר לספרים המודפסים הנמצאים בה, כבר יותר מעשר שנים ספריית הקונגרס אוספת חומרים מהרשת, מאז החלה לארכב את אתרי המתמודדים בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2000. כיום מחזיקה הספרייה ביותר מ-167 טרה-בייט של מידע שמקורו באינטרנט, הכולל בלוגים משפטיים, אתרי מתמודדים בבחירות לאומיות ואתרים של חברי קונגרס.
הודעת ספריית הקונגרס התפרסמה במקביל לנתונים שמהם עולה שטוויטר משמש, בפועל, כמנוע החיפוש השני בגודלו באינטרנט. ב-Chirp, ועידת המפתחים של טוויטר שנערכה אמש בארה"ב אמר אחד אוואן וויליאמס, אחד ממייסדי החברה, שמספר החיפושים שמבוצעים מדי יום בטוויטר עומד על קרוב ל-19 מיליארד.
בצירוף נתונים של חברת המדידה המקוונת comScore, עולה שרשת המיקרו-בלוגינג שנייה בהיקף החיפושים החודשי רק למנוע החיפוש של גוגל, שבו מבצעים הגולשים 88 מיליארד חיפושים בחודש. ביאהו, לעומת זאת, מבוצעים רק 9.4 מיליארד חיפושים בחודש, ובבינג של מיקרוסופט 4.1 מיליארד חיפושים בלבד.
כמו כן פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס נתונים שלפיהם מספר המנויים לשירות עבר את ה-100 מיליון גולשים. השבוע הודיעה הנהלת טוויטר על מודל עסקי ראשון לחברה - ציוצים מקודמים בתשלום לחברות ומותגים.