היום זה קורה: אפל משיקה את האייפד בארה"ב
כבר לפני תחילת המכירה התייצבו רבים בתור כדי לזכות באפשרות להיות הראשונים שרוכשים את המכשיר החדש. עם זאת, התורים היו קצרים יותר מאשר בהשקת האייפון הראשון
האייפד, מחשב הטאבלט החדש של אפל, יצא אחר הצהרים (16:00 שעון ישראל) למכירה ב-200 חנויות אפל
בארה"ב, וכן ברשת האלקטרוניקה בסט ביי.
כבר לפני המכירה, כמקובל בהשקות של אפל, התייצבו רבים בתור כדי לזכות באפשרות להיות הראשונים שרוכשים את המחשב החדש. עם זאת, התורים היו קצרים יותר מאשר בהשקת האייפון הראשון ב-2007. הפרשנים ציינו כי אין להסיק מכך על רמת הביקוש, משום שרבים דאגו להזמנה מראש של האייפד. לפי ההערכות, עד עתה הוזמנו מאות אלפי מכשירים. "זה יהיה גאדג'ט השנה", אמר לוקאס פרסקבה, מתכנת מחשבים שטס יחד עם חברתו מקפריסין לניו יורק כדי לרכוש את המכשיר והתייצב כבר ביום שישי ליד החנות של אפל.
בעבור המשתמשים הישראלים, אחת הסוגיות המעניינות ביותר היא ההתאמה של האייפד לשוק המקומי. אפל אמנם לא הודיעה על מועד השיווק הצפוי של הטאבלט המדובר בישראל, ואולם אתר iPhones.co.il מדווח שהמכשיר שהושק תומך בהגדרות אזוריות בעברית, וכן מציג ללא קושי אתרים מקומיים. עם זאת, לפי הדיווח, מערכת ההפעלה של המכשיר לא כוללת מקלדת בעברית. אפשר לשער שאפל לא תשווק את המכשיר בישראל לפני שזה יכלול תמיכה מלאה בעברית, בדומה לאייפון ששיווקו במדינה החל רק אחרי שנוספה לו תמיכה מלאה בעברית.
בנוסף למכשיר עצמו, חנויות אפל מוכרות גם שורה של תוספים והרחבות לאייפד, אשר מחיריהם נעים בין 30 דולר לכבל חיבור למצלמה ועד 70 דולר למקלדת חיצונית, וזאת בנוסף לעלות המכשיר עצמו, אשר מתחילה מ-499 דולר לדגם הבסיסי ביותר.
מכירות האייפד צפויות לעבור את ה-7 מיליון ב-2010, להכפיל עצמן תוך שנה - ולגדול פי שלושה תוך שנתיים, כך עולה מהערכות חברת המחקר iSuppli, המתמחה בניתוח שוק החומרה. הביקורות הראשונות לאייפד מצד בלוגרים ועיתונאים שקיבלו את המכשיר להתנסות היו חיוביות.
אפל הגבילה את ההזמנות המוקדמות של מחשבי האייפד לתושבי ארה"ב, וביטלה הזמנות אשר להערכתה מיועדות להעברה ללקוחות שמחוץ למדינה. על פי הדיווח, חברות המתמחות בקניית מוצרים הנמכרים בארה"ב בלבד לתושבי מדינות אחרות, גילו כי אפל ביטלה את הזמנות שביצעו לטאבלט שלה.
אחת מנקודות החוזקה של האייפד, בדומה לאייפון, עתידה להיות מגוון האפליקציות שיוצעו להורדה ואשר ישדרגו ויעשירו את תכונותיו. אפליקציות אלו עתידות להיות יקרות יותר מאפליקציות האייפון, בעיקר בגלל זמן הפיתוח הרב יותר שנדרש ליצירתן והעובדה שקשה להעריך כמה לקוחות יקנו בסופו של דבר את המכשיר ויורידו אפליקציות.