$
חדשות טכנולוגיה

מכירות הנקסוס 1 ממשיכות לאכזב

חודשיים אחרי שהושק, הסלולרי הראשון של גוגל לא מממש את הציפיות שנתלו בו: רק 135 אלף יחידות נמכרו, בהשוואה למיליון אייפונים שנמכרו בחודשיים הראשונים להשקתו

אבנר קשתן 16:2517.03.10

חדשות רעות לגוגל: ההתעקשות על מכירת הסלולרי הראשון שלה באופן בלעדי דרך הרשת אינה מוכיחה את עצמה. נתונים חדשים של חברת המחקר Flurry מעידים כי מאז שהשיקה גוגל את הנקסוס 1 בחודש ינואר, נמכרו רק כ-135 אלף יחידות של המכשיר. לשם השוואה, חודשיים לאחר השקת האייפון הראשון מכרה

אפל כמיליון מכשירים.

 

עם זאת, לא ניתן לייחס את הכישלון למערכת ההפעלה של הנקסוס 1, האנדרואיד: בפרק הזמן המקביל מכרה מוטורולה יותר ממיליון מכשירי דרויד, המבוסס גם הוא על מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל.

 

כישלון המכירות של הנקסוס 1 מוסבר, בין היתר, בבחירה בספקית הסלולר האמריקאית טי-מובייל כשותפה הראשון בזמן ההשקה. לטי-מובייל כיסוי מצומצם לרשת הדור השלישי בארה"ב, כך שלקוחות רבים היססו להתחייב לחיבור רשת מוגבל. האייפון לעומת זאת הושק בחברת AT&T בעלת הכיסוי הגדול יותר, והדרויד בוורייזון, בעלת הכיסוי הנרחב ביותר.

 

כמו כן, ורייזון, AT&T ואפל ניהלו קמפייני שיווק אגרסיביים להעלאת המודעות למכשירים, בעוד שגוגל הסתמכה על פנייה לקהל של חובבי טכנולוגיה. נוסף לסיבות אלה, הנקסוס 1 סבל גם מבעיות טכניות בעת השקתו - גוגל לא פתחה מוקדי שירות למכשיר, ולקוחות התלוננו שהועברו בין יצרנית המכשיר HTC לספקית הסלולר טי-מובייל בלי לקבל מענה לתלונותיהם.

 

ההצלחה של הדרויד, אשר התבססה במידה לא מבוטלת על ההצלחה של מכשירים קודמים, כולל האייפון וה-G1, מכשיר האנדרואיד הפופולרי הראשון, מעידה על כך שהכישלון של הנקסוס 1 לא נובע מחסרונות טכנולוגיים של הפלטפורמה, אלא מכישלון האסטרטגיה העסקית והשיווקית של גוגל. גוגל הודיעה לאחרונה על הרחבת התמיכה של הנקסוס 1 גם לרשתות הדור השלישי של AT&T בארה"ב ושל רוג'רס, ספקית הסלולר הגדולה ביותר בקנדה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x