$
אינטרנט

גוגל תתחיל להציג עדכונים מפייסבוק

מנוע החיפוש של גוגל יציג לראשונה תוצאות מפייסבוק - אך יוגבל לדפים פומביים, השייכים לרוב לחברות מסחריות ולא לגולשים מן המניין, הגבלה שאינה קיימת בבינג

יוסי גורביץ 10:1825.02.10
גוגל צפויה להתחיל להציג היום (ה') בתוצאות החיפוש שלה גם אזכורים מדפי (Pages) פייסבוק. בכך יהפוך מנוע החיפוש של גוגל ל"חברתי" עוד יותר, לאחר שבדצמבר החלה גוגל לאפשר הצגת עדכונים מטוויטר ובתחילת החודש הנוכחי – גם ממייספייס. המידע יופיע עם ביצוע חיפוש אחר תוצאות בזמן אמת
בגוגל.

 

יצוין ששיתוף הפעולה בין גוגל לפייסבוק מעמיד לרשותה הרבה פחות מידע משעומד לרשות מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג. גוגל מקבלת מפייסבוק גישה רק ל"דפים" ולא ל"עמודי" המשתמשים או העדכונים שלהם. "דפים" הם ברובם עמודים של חברות מסחריות המשמשים ליחסי ציבור.

 

ההגבלות הללו אינן חלות על מיקרוסופט, שמנוע החיפוש שלה, בינג, הוא מנוע החיפוש הרשמי של פייסבוק: בינג מקבל גישה לכל העדכונים הפומביים של משתמשי פייסבוק, וברירת המחדל בפייסבוק היא עדכון פומבי. מיקרוסופט מחזיקה ב-5% ממניות פייסבוק, וההשקעה שלה בחברה העניקה לה לראשונה הערכת שווי של 15 מיליארד דולר.

 

עם זאת, ה"דפים" שאליהם יש למנוע החיפוש של גוגל גישה הם חלק גדל והולך מפייסבוק: יש יותר משלושה מיליון כאלה, ולהם רשומים כ-5.3 מיליארדי מעריצים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x