עלייה של 82% בשימוש ברשתות חברתיות
בדצמבר 2009 משך הגלישה הממוצעת ברשתות חברתיות היה חמש שעות וחצי, לעומת שלוש שעות בחודש בסוף 2008. כך על פי נתוני חברת המעקב נילסן. השימוש בפייסבוק גדל ב-200%, ובטוויטר בכ-370%
השימוש ברשתות חברתיות ממשיך את מגמת העלייה: במהלך חודש דצמבר 2009 השקיע המשתמש הממוצע יותר מחמש שעות וחצי ברשתות חברתיות – עלייה של 82% בהשוואה לדצמבר 2008, אז עמד ממוצע השימוש על שלוש שעות בחודש. כך עולה מנתוני חברת המעקב נילסן שהביא אתר cnet,
ובלוגים הפכו לשימוש המוביל בפופולריות ברשת בדצמבר 2009, כשאחריהם נמצאים משחקים מקוונים ושימוש בכלי מסרים מיידיים. שלא במפתיע, פייסבוק – שלאחרונה דיווחה כי מספר המנויים בה עבר את ה-400 מיליון - היתה המובילה בתחום הרשתות החברתיות, כש-67% מהמשתמשים בהן מחזיקים בחשבון פייסבוק.
רשתות חברתיות
בשיא השימוש ברשתות חברתיות מחזיקים המשתמשים האוסטרלים, שמבלים שבע שעות בממוצע בחודש מולן. בארה"ב השיעור עומד על כשש שעות, ושיעור דומה נרשם ביפן ואיטליה. אף שפייסבוק מובילה במספר המשתמשים, ושיעור הזמן שבילו בה הגולשים צמח בכ-200%, את הצמיחה החדה ביותר רשם טוויטר: שיעור הזמן שהוקדש לשירות המיקרו-בלוגניג עלה בדצמבר 2009 ב-368% בהשוואה לדצמבר 2008. מבחינת מספר המשתמשים, רושם טוויטר צמיחה ניכרת עוד יותר – 579% באותה תקופת זמן.