גוגל מתרחבת לתחום אספקת החשמל
קיבלה אישור מהרשויות הרגולטריות בארה"ב לקנות חשמל ישירות מהיצרניות ולא לעבור דרך ספקיות האזורים. גוגל: המטרה היא להוזיל עלויות תפעול ולצמצם זיהום, אך איננו פוסלים הוספת החשמל לרשימת שירותינו. גוגל הקימה חברת בת בשם Google Energy
14:3121.02.10
רשויות הרגולציה בארה"ב הודיעו בסוף השבוע כי הן מאשרות פה אחד את בקשתה של גוגל להיות מוכרת כקניינית אנרגיה, המורשית לקנות חשמל הישר מהחברות היצרניות, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.
המפיקות את החשמל לבין חברות החשמל האזוריות המספקות אותו לצרכנים. צרכניות חשמל גדולות, ביניהן רשת הסופרמקרטים Safeway ואחרות, מקבלות מרשות הרגולציה אישור לרכוש אנרגיה באופן ישיר. האישור, כך ציינו חברו הרשות, אינו מעניק לגוגל את הזכות למכור חשמל ללקוחות פרטיים, אלא רק להשתמש בה לצרכיה.
שוק התשתיות בארה"ב פועל על פי מודל מפוצל, בו מתקיים שום אנרגיה בין החברות היצרניות
על פי גוגל, מטרת הבקשה היא לאפשר לה לשלוט בצריכת החשמל שלה באופן הדוק יותר, לבחור ביצרני חשמל הדואגים לאנרגיה מתחדשת וירוקה ולחסוך בהוצאות. לחברה עשרות חוות שרתים ברחבי ארה"ב והעולם הצורכות כמויות גדולות של חשמל, אם כי גוגל אינה מפרסמת נתוני צריכה רשמיים. למרות שגוגל הודיעה כי החשמל נועד לצריכה פנימית, בראיון לאתר cnet בינואר מסר נציג מהחברה כי היא מעוניינת ביכולת לקנות ולמכור חשמל "למקרה שזה יהפוך לחלק מהיצע השירותים שלנו".
העניין של גוגל בשוק האנרגיה אינו חדש. מעבר להקמת חברת הבת Google Energy בחודש דצמבר האחרון על מנת לקבל את אישור הרגולציה, גוגל גם הודיעה לפני כשנה כי היא משקיעה משאבים במחקר לפיתוח קולטנים סולאריים יעילים יותר על מנת לספק אנרגיה מתחדשת. בנוסף, מספקת גוגל את שירות PowerMeter ללקוחות בצפון אמריקה, אשר מציג בעמוד הבית של iGoogle מידע על צריכת החשמל הביתית, בשיתוף פעולה עם חברות החשמל האזוריות.