לראשונה: פייסבוק עקפה את יאהו במספר הגולשים
כ-133 מיליון אמריקאים גלשו בינואר לרשת החברתית - כמיליון יותר מליאהו. גוגל עדיין מובילה מבחינת מספר הגולשים, אבל מתברר שיותר גולשים מגיעים לאתרים חיצוניים דרך פייסבוק מאשר מגוגל
פייסבוק ממשיכה את מגמת הצמיחה בארה"ב - על חשבון פורטל האינטרנט הוותיק יאהו: על פי נתוני חברת המחקר Compete, במהלך חודש ינואר נרשמו כ-133 מיליון כניסות ייחודיות לאתר הרשת החברתית, כמיליון גולשים יותר מאשר ליאהו.
יאהו, שהובילה את טבלאות התעבורה בארה"ב במשך שנים, הודחה מהמקום הראשון לפני שנתיים על ידי גוגל, אשר עומדת כיום על כמעט 150 מיליון גולשים בחודש. היקף תעבורת הגולשים אל יאהו נמצאת בירידה מאז חודש יוני 2009, והיא איבדה 1.5 מיליון גולשים בזמן שפייסבוק זכתה בכמות דומה. גוגל המשיכה בגידול מתון של כמיליון גולשים שונים בחודש.
לא רק מספר הגולשים בפייסבוק ממקם אותה כאיום משמעותי לאתרי תוכן מסורתיים כגון גוגל. בעוד שגוגל ויאהו תופסות כל אחד כ-4% מהזמן שמבלה הגולש באינטרנט, אותו גולש מבלה כ-11.6% מזמנו בפייסבוק. יאהו ממצבת את עצמה בשנה האחרונה כחברת מדיה ותוכן, אבל אינה מצליחה להתחרות בתוכן החברתי שמייצרת פייסבוק, בין אם בשיחות, תמונות או משחקים.
גם כצומת קישורים באינטרנט עוקפת פייסבוק את המתחרות - הרשת החברתית עוקפת אפילו את גוגל כמקור ההפניות הפופולרי ביותר לאתרים אחרים. משמעות הדבר שאם מנוע החיפוש של גוגל היה פעם הסמכות הגבוהה באינטרנט לגבי השאלה אילו אתרים ותכנים הם החשובים והמעניינים ביותר, עכשיו פייסבוק, ורשתות חברתיות בכלל, הן מקור חשוב יותר לתנועת גולשים לאתרים אחרים.
מכאן נובע שכל תחום ה-SEO, שמטרתו לשפר את הדירוג של אתר בתוצאות החיפוש, נהיה חשוב פחות מאשר שיווק ויראלי, כלומר הטכניקות שישכנעו גולשים בפייסבוק לשלוח את הלינק לחבריהם. פייסבוק מהווה 13% מההפניות לתעבורה לפורטלים הגדולים, בעוד שגוגל מפנה 7% מהגולשים בלבד.