גוגל באזז: הכל כלול, לטוב ולרע
הרשת החברתית של גוגל עמוסה להפליא, מהווה סכנה לפרודוקטיביות ומאגדת בתוכה את התכונות הטובות של פייסבוק וטוויטר. יצאנו איתה לנסיעת מבחן
במבט ראשון זה נראה כמו גרסה עמוסה במיוחד של תיבת האינבוקס. הודעות סטטוס, תגובות, לייקים, תמונות מפליקר וסרטוני יוטיוב ממלאים את המסך, ויוצרים חוויה מעט מאיימת. מנגד, מי שכבר התנסה בכלים אחרים של גוגל ירגיש מהר מאוד בבית.
לאחר ההלם הראשוני מגלים כי לגוגל באזז יש תכונות רבות ומעניינות. לצד שיתוף כמעט כל תוכן שהוא, החל באלבומי תמונות וכלה בעדכונים על מצב הרוח, אפשר לפרסם עדכונים שיופיעו לכולם או רק לקבוצת אנשים שתבחרו (עדכון "ציבורי" ו"פרטי"). הדמיון לפייסבוק, אגב, אינו מקרי. אפשר להגיב לאחרים, לעשות לייקים ולנהל דיונים, לנהל רשימת "עוקבים" ו"נעקבים" ועוד. גם הגולשים בעברית לא יתאכזבו: השירות תומך בעברית הן בכתיבה והן בממשק - מה שללא ספק יקל על חדירתו לשוק הישראלי.
היתרון של גוגל באזז הוא שהכל זמין באתר אחד, ג'ימייל. אבל כאן טמון גם החיסרון. הגבולות בין כלי עבודה לרשת חברתית מיטשטשים אף יותר, במיוחד כאשר תגובות לבאזזים מגיעות ישר לאינבוקס. כך, בלחיצה אחת אפשר להישאב לעולם שכולו קליפים, תמונות ועדכוני סטטוס. גוגל באזז צפוי להעביר את הפרודוקטיביות שלכם במקום העבודה לעולם שכולו טוב.
יתרון אחר של גוגל באזז הוא היכולת לעדכן אותו מאתרים כמו גוגל רידר, טוויטר, פליקר, יוטיוב ועוד (פייסבוק בולט בהיעדרו). במצב זה, ציוצים, עדכוני סטטוס, אייטמי RSS ששותפו, פרסום אלבומי תמונות וסרטונים יתעדכנו אוטומטית בבאזז שלכם, אם תרצו בכך.
בעלי מכשירי אייפון, אנדרואיד, ווינדוז מובייל ונוקיה יוכלו גם הם להיכנס ל-buzz.google.com ולהשתמש בשירות דרך הדפדפן או Google Maps, ולפרסם באזזים של טקסט או תמונה לצד מיקומם הגיאוגרפי לפי ה-GPS שבמכשיר. הם יוכלו גם לגלות משתמשים שנמצאים קרוב אליהם.
גוגל באזז מתחרה ישירות בפייסבוק בכל אספקט, ומוצלח ממנו בכל היבט, אך לפייסבוק יש כרגע שני יתרונות - האפליקציות וכמות המשתמשים שבו. מרתק יהיה לראות אם הבאזז יתפוס כמו ג'ימייל, או יתרסק כמו גוגל ווייב.