עלייה של עשרות אחוזים במכירות מחשבים ב-2009
השקת חלונות 7 וההתאוששות מהמשבר הכלכלי ברבעון האחרון של השנה הובילו לעלייה של 15%-22% במכירות המחשבים האישיים בעולם, יחסית לרבעון המקביל ב-2008. כך על פי IDC וגרטנר
15:1514.01.10
למרות התחזיות הקודרות, יצרניות המחשבים הגדולות רשמו לעצמן רבעון מוצלח בסוף 2009: על פי נתוני חברות המחקר IDC וגרטנר, מכירות המחשבים האישיים בחודשים אוקטובר-דצמבר 2009 עלו בשיעור של בין 15.2% (על פי IDC) ל-22.1% (על פי גרטנר), בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008.
רוב יצרניות המחשבים רשמו עליות דו-ספרתיות במספר המחשבים שנמכרו. העלייה הגדולה ביותר היתה של לנובו, החמישית בגודלה בעולם, אשר צמחה בכ-42% והגדילה את נתח השוק שלה מ-7.5% לכ-9%. HP, יצרנית המחשבים הגדולה ביותר בעולם, רשמה עלייה של כ-24%, ונתח השוק שלה גדל בכ-1%. בסך הכל נמכרו 10-7 מיליון מחשבים אישיים, והשחקניות הגדולות הגדילו את נתח השוק שלהן על חשבון היצרניות הקטנות. מבין הגדולות, רק דל איבדה כ-2% מנתח השוק שלה.
בחישוב שנתי, העליות מתונות יותר יחסית לשנת 2008 - רוב היצרניות רשמו עלייה של 10%-15%, ורק אייסר הפגינה עליה של 29.4%, כך על פי נתוני גרטנר. נוסף לירידה בנתח השוק, מכירות המחשבים של דל הצטמצמו בכ-9% לאורך השנה כולה.
בדומה לרבעונים הקודמים, העלייה הגדולה ביותר היתה בשוק הנטבוקים והמחשבים הזולים, כך שלמרות העלייה במכירות, רווחי היצרניות עלו באופן מתון יותר. את העלייה במכירות מסבירים בחברות המחקר בהתאוששות הכללית בשוקי העולם ובהשקת חלונות 7, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט. לקוחות רבים ניצלו את ההזדמנות לשדרג את מערכת ההפעלה ובחרו לעשות זאת באמצעות קניית מחשב חדש.