הערכה: גוגל מכרה רק 20,000 מכשירי נקסוס 1
זאת בהשוואה לכ-1.6 מיליון מכשירי אייפון שנמכרו בשבוע הראשון להשקתו, ולכרבע מיליון מכשירי דרויד. המכירות החלשות מוסברות בכך שהמכשיר הושק אחרי עונת החגים, וללא קמפיין פרסום משמעותי
למרות החשיפה התקשורתית העצומה, נראה שהסמארטפון הראשון של גוגל - הנקסוס 1 - רחוק מלשבור שיאי מכירות. על פי הערכות שפרסמה חברת המחקר Flurry, המתמחה בשוק האפליקציות הסלולריות, גוגל מכרה בשבוע הראשון להשקת המכשיר המדובר רק 20 אלף יחידות. לעומת כ-1.6 מיליון מכשירי אייפון מדגם 3GS שנמכרו בשבוע הראשון להשקתו, וכ-250 אלף מכשירי דרויד של מוטורולה, המופעל, בדומה לנקסוס, במערכת אנדרואיד של גוגל.
גוגל לא פרסמה נתונים רשמיים באשר למכירות המכשיר, והערכותיה של חברת Flurry מתבססות על נתונים סטטיסטיים שמעבירים לה מפתחי אפליקציות למכשירי הסלולר, המסוגלים להבחין מאילו מכשירים נעשה השימוש ביישומים שלהם. המכירות החלשות של הנקסוס 1 מוסברות בהחלטתה של גוגל למכור את הטלפון בתחילת חודש ינואר, מיד לאחר סוף עונת המכירות של החגים בארה"ב, וכן בהיעדר שיווק ופרסום משמעותיים למכשיר.
למרות שגוגל הציבה פרסומת למכשיר בעמוד החיפוש הראשי שלה, שטח פרסום הנחשב יעיל במיוחד, במקרים קודמים שהשתמשה גוגל בדף זה לטובת פרסום, כמו בהשקת מכשיר הדרויד המשותף לה ולמוטורולה, המהלך לווה בקמפיין פרסום נרחב בהיקף של כ-100 מיליון דולר, מה שלא עשתה גוגל במקרה של הנקסוס 1. בנוסף, מעריכה פלארי שבעוד הדרויד שווק כמכשיר מהפכני, והאייפון החדש נתפס כשדרוג מתבקש של הדור הקודם, הנקסוס 1 נאלץ להתחרות עם מכשירים אחרים המריצים את אותה מערכת הפעלה ותומכים באותן אפליקציות.