בזק מגדילה את מכירות המחשבים הניידים
החברה הציבה יעד מכירות של 300 אלף יחידות בתוך שלוש שנים. "באמצעות המהלך אנו מתכננים להגדיל את צריכת מוצרי הליבה שלנו, ובמיוחד רוחב הפס ברשת ה-NGN", אומר סמנכ"ל השיווק של בזק
לאחר שחילקה רשתות אלחוטיות ליותר ממחצית לקוחות האינטרנט שלה בשנים האחרונות, הודיעה היום (ג') בזק על מהלך חדש, שנועד למצב אותה כספקית עיקרית של מחשבים ניידים ללקוחות פרטיים. החברה תמכור תחילה עשרה דגמים של מחשבים ניידים מתוצרת אייסר ולנובו, ובכוונתה להרחיב את ההיצע בהמשך.
בבזק מציבים יעד מכירות העומד על 300 אלף מחשבים ניידים ב-3 השנים הבאות. בסוף הרבעון השלישי של 2009 היו לבזק כ-1.06 מיליון לקוחות ADSL, ובהנחה שבשנים הקרובות הגידול הטבעי באוכלוסייה יעמיד את המספר על כ-1.1 מיליון לקוחות, היעד של בזק עומד על קצת פחות מ-30% מכלל לקוחות אלו.
לקוחות בזק שישדרגו את מהירות הגלישה שלהם אל יותר מ-2.5 מגה-ביט לשנייה יוכלו לרכוש את המחשבים בהנחה של כ-700 שקל ממחיר השוק. ללקוחות שיבחרו לא לשדרג או שירכשו יותר ממחשב אחד מציעה החברה הנחה של בין 100 ל-200 שקל, בהתאם לדגם.
בשלב הראשון יימכרו מחשבים ללא התערבות כלשהי של בזק, אולם בהמשך יקבלו הלקוחות מחשב המכיל גם קישורים של בזק לכמה משירותיה, בהם אתר B144, שירות אנטי-וירוס, אחסון קבצים ברשת (בתשלום) ועוד.
זו אינה הפעם הראשונה שבזק מוכרת מחשבים ניידים – החברה מכרה את דגם הנטבוק הראשון של אסוס לפני כשנתיים, ומאז הציגה גם דגמים נוספים, אולם לדברי סמנכ"ל השיווק של בזק רן גוראון, המהלך הנוכחי הינו מהותי כיוון שהוא גם נתמך ביעד מכירות מוצהר ולפיכך מעצים את כוונתה של החברה להפוך לשחקן מרכזי בתחום זה.
"אנחנו מחפשים דרכים לחזק את עסקי הליבה שלנו - שירותי התקשורת והאינטרנט", הסביר גוראון. "בשבילנו זו הזדמנות לתפוס עמדה בשוק מרכזי שממשיך לצמוח, להעמיק את החדירה לבית הלקוח, ובאמצעותו להגדיל גם את הצריכה של המוצרים שלנו, ובמיוחד את רוחב הפס שמציעה ה-NGN".
"אנחנו מאמינים שבדומה לתחום הטלפונים הסלולריים בישראל, בסופו של דבר יהיו יותר מחשבים ניידים ממספר התושבים האוכלוסיה", אומר גוראון. על פי נתוני חברת המחקר IDC, נמכרו בישראל ברבעון השלישי של השנה 155 אלף מחשבים ניידים, וברבעון זה הוצגה צמיחה של 500% במכירת מחשבי נטבוק (מחשבים בעלי מסך הקטן מ-11 אינץ') לעומת הרבעון המקביל ב-2008.
בזק מתחרה במגזר זה לא רק מול חנויות המחשבים ורשתות האלקטרוניקה, אלא גם מול חברות הסלולר, שבניסיון להגדיל את הכנסותיהן מחבילות אינטרנט החלו בשנים האחרונות להציע מחשבים ניידים, בצמוד לחבילת חיבור סלולרית ומודם סלולרי.