פרסום בסלולר: אנדרואיד עולה על חשבון נוקיה
על פי חברת הפרסום הסלולרי אדמוב, אחוז הפרסומות המוצגות למשתמשי מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל עלה מ-11% ל-16% במהלך נובמבר, בעוד שנוקיה ירדה באחוז דומה
15:2220.12.09
מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל צוברת תאוצה: חברת אדמוב (AdMob), המספקת פרסומות לכ-15,000 אפליקציות בסמארטפונים, פרסמה את נתוני השימוש בשירות בחודש נובמבר, המראים על עלייה משמעותית למכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, במיוחד בארה"ב.
כ-16% מהפרסומות המוצגות על ידי אדמוב לסמארטפונים מוצגות למשתמשי אנדרואיד, עלייה מנתוני אוקטובר, אז החזיקה אנדרואיד ב-11% בלבד. רוב העלייה של האנדרואיד היתה על חשבון נוקיה, שירדה מ-25% מהשוק ל-19% בלבד, אך שומרת על המקום השני. גם Windows Mobile, הבלקברי ופאלם רשמו ירידות. אחוז הבקשות ממכשירי אייפון ואייפוד טאץ' עלו באופן מתון, מ-50% ל-54%.
על פי הדו"ח,
בארה"ב, שם לנוקיה יש נתח שוק זעום, אנדרואיד נמצאת במקום השני, ונתח הפרסום שלה עלה באופן משמעותי מ-20% ל-27%, בעיקר על חשבון הבלקברי, פאלם ו-Windows Mobile, בעוד שנתח השוק של אפל נשאר יציב על 55% מצופי הפרסומות של אדמוב.
עם זאת, יש לציין כי המדדים של אדמוב אינם משקפים את מספר המכשירים הנמצאים בשימוש וגם לא את היקף השימוש שנעשה בהם לגלישה באינטרנט, אלא רק את אחוזי הצפייה בבאנרי הפרסומת של אדמוב, המשולבים באפליקציות אשר בוחרות להציג פרסומות של אדמוב. למרות עובדה זאת, ולמרות האינטרס המגולם בפרסום של גוגל, אשר רכשה את אדמוב לפני כשישה שבועות בעבור 750 מיליון דולר, ניתן לראות בעליה המהירה של אנדרואיד תחרות מהותית לאפל בשוק האפליקציות הסלולריות, השוק שבו מובילה אפל על מתחרותיה באופן מובהק.