גוגל במגעים לרכישת Yelp תמורת למעלה מ-500 מיליון דולר
בלוג הטכנולוגיה טקראנץ' וסוכנויות הידיעות מדווחים כי ענקית האינטרנט מנהלת משא ומתן חשאי לקניית אתר המלצות הגולשים האמריקאי
גוגל מנהלת בימים האחרונים מגעים חשאיים לרכישת Yelp תמורת כ-500 מיליון דולר, כך מדווח בלוג הטכנולוגיה טקראנץ'. הדיווח זכה לאימות ממקורות נוספים, ביניהם סוכנות הידיעות בלומברג.
Yelp היא חברת אמריקאית, אשר מוצרה הוא אתר yelp.com. אתר זה הינו שירות ביקורות גולשים על מקומות בילוי, חנויות ומסעדות בארה"ב. מלבד היותו מנוע חיפוש אמין, הוא גם מוגדר כרשת חברתית של ממש, בה המבקרים ממליצים על חנויות, מבצעים ומוצרים. האתר מחולק למדינות וערים בכל ארה"ב, ומאפשר, בין היתר, לאתר את בתי העסק המומלצים ביותר בארץ או עיר מסוימת. החברה השיקה לאחרונה את שירותה גם בקנדה, אירלנד ובריטניה, עם אתרים לערים טורונטו, דאבלין ולונדון.
ל-yelp.com מעל 25 מיליון מבקרים ייחודיים (יוניקים) בחודש, והוא אחד מ-100 האתרים הפופולריים ביותר בארה"ב. לאתר גם אפליקציות סלולריות לאייפון, לבלקברי, לפאלם פרי ולאנדרואיד, הזוכות גם הן לפופולריות רבה ומגדילות את תעבורת Yelp בעשרות מיליונים מדי חודש.
לחברה כ-150 עובדים, היושבים בסן פרנסיסקו, קליפורניה, והיא מוגדרת כרווחית - עם 30 מיליון דולר הכנסות ב-2009 וצפי ל-50 מיליון דולר הכנסות ב-2010.
ההערכות הן כי גוגל מעוניינת ב-Yelp על מנת להעמיק את שליטתה בתחום החיפוש בעסקים. לגוגל קיים כבר כיום מנוע דירוג והמלצות גולשים כחלק משירות המפות שלה, ולא מן הנמנע כי החברה תהיה מעוניינת להטמיע בו את התוכן של שירות Yelp.
במידה והרכישה תצא לפועל, היא תהיה השניה בגודלה מאז רכישת Admob, חברת הפרסום הסלולרי אותה קנתה גוגל בחודש שעבר תמורת 750 מיליון דולר.