$
אינטרנט

שוק המגזינים מתכונן לגל הספרים האלקטרוניים

חמישה מו"לים גדולים - בהם ניוזקורפ של רופרט מרדוק וטיים מגזין - הכריזו על שיתוף פעולה במטרה להקים חנות מקוונת שבה יימכרו גרסאות דיגיטליות של המגזינים שלהם

יוסי גורביץ 10:2909.12.09
המגזינים הפופולריים בעולם עולים על הגל הדיגיטלי: חמישה מו"לים גדולים הכריזו אמש (ג') על יוזמה משותפת להקמת חנות מקוונת שבה יימכרו המגזינים שלהם. לשותפות אין עדיין שם רשמי. החמישה – ניוזקורפ של רופרט מרדוק, המגזין טיים, רשת המגזינים קונדה נסט ורשתות הרסט ומרדית' – הודיעו
כי ישמחו לקבל שותפים נוספים ליוזמה. חמשת המו"לים המייסדים מייצגים, לדבריהם, קהל של כ-144.6 מיליון קוראים.

 

מטרת השותפות היא ליצור אתר למכירת מגזינים בפורמט דיגיטלי, תוך שמירה על המראה הייחודי של כל מגזין. הקובץ ייקרא ככל הנראה על גבי מחשב לוח (טבלט) או באמצעות ספר אלקטרוני. העובדה שהשותפים מתחייבים לשמור על המראה הספציפי של כל מגזין משמעה שהספרים האלקטרוניים הקיימים אינם מתאימים לצרכיהם, משום שהטכנולוגיה הקיימת ל"דיו האלקטרונית" עדיין אינה מציגה בצבע. לפני כמה חודשים נפוצו שמועות כי אפל, שבמשך שנים נטען כי היא מפתחת מחשב טבלט, נמצאת במגעים עם מו"לים כדי לעניין אותם במוצר.

 

המבנה העסקי של השותפות יהיה, ככל הנראה, מכירת מגזינים במודל של מיקרו-תשלומים לצד הכנסות מפרסומות. מכירת הגרסאות הדיגיטליות תתבצע במקביל להמשך המכירה של המגזינים המודפסים. עדיין לא ידוע אם השותפים יפתחו פורמט ייחודי להם או שישתמשו בפורמט קיים, שקבלתו על ידי יצרני ספרים אלקטרוניים כאמזון או אחרים תאפשר את מכירת המגזינים.

 

לאחרונה נודע כי רשת המגזינים הישראלית "מוטו תקשורת" תשתף פעולה עם חברת המחשוב One1, שתשיק בארץ ספר אלקטרוני משלה, שאף יתמוך בעברית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x