מריל לינץ': האייפון יחזיר את עלויות הסבסוד תוך 13 חודשים
במריל לינץ' מעריכים כי 300 אלף מכשירי אייפון יימכרו בישראל בשנה הראשונה, כאשר אלה שיירכשו את האייפון ירשמו עלייה של 30% בתשלום החודשי הממוצע שלהם לחברת הסלולר
לקראת השקת האייפון המיוחלת יוצאים בבית השקעות מריל לינץ' בסקירה - ומנסים לענות על השאלה כיצד תשפיע ההשקה על חברות הסלולר המקומיות סלקום, פרטנר ופלאפון מקבוצת בזק.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
בבית ההשקעות בוחנים את השפעת השקת האייפון על השוק האמריקאי ועל האיטלקי. מריל לינץ' מציינים כי בארה"ב, למרות ירידה לטווח הקצר ברווח התפעולי הביא האייפון לעלייה בהכנסה הממוצעת ממנוי - וכן הפחית את אחוזי הנטישה של החברות. עם זאת, השוק האמריקאי אינו דוגמה טובה להסיק ממנו עלך השוק הישראלי - משום שבארה"ב השיקה חברה אחת את האייפון בבלעדיות.
באיטליה שם השיקו חברות ללא בלעדיות, ההכנסות מגלישה ותקשורת נתונים לא זזו, וכן נתח השוק של החברות לא הושפע. עם זאת, גם השוק האיטלקי אינו דומה מספיק לישראל לצורכי השוואה, משום שהוא מוטה יותר ללקוחות בתשלום מראש (פרי פייד).
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ומה על ישראל? במריל לינץ' כותבים כי בישראל צפויות 3 המתחרות הגדולות לשמור על נתח השוק שלהן, היות וכולן משיקות יחד את המכשיר והוא אינו מהווה יתרון תחרותי לאחת מהן. עם זאת, לגבי יעדי המכירות של 80 אלף מכשירים בשנה לכל אחת מהחברות צופים במריל לינץ' כי החברות יצליחו למכור יותר.
במריל לינץ' מעריכים כי 300 אלף מכשירי אייפון יימכרו בישראל בשנה הראשונה, כאשר אלה שיירכשו את האייפון ירשמו עלייה של 30% בתשלום החודשי הממוצע שלהם לחברת הסלולר. כך, מעריכים במריל לינץ', יחזיר האייפון את עלויות הסבסוד תוך 13 חודשים בלבד.
במריל לינץ' מעריכים כי השקת האייפון תהיה קשה יותר לפרטנר, ובעלת פוטנציאל גדול לפלאפון - שתוכל כך לפתות מנויים למעבר לרשת החדשה.