AOL משתחררת מטיים וורנר לעתיד לא ברור
בעוד שלושה ימים תהפוך AOL שוב לחברה עצמאית – ותחפש לעצמה מודל שיאפשר את קיומה
המיזוג בין טיים וורנר ו-AOL ב-2001, במסגרתו רכשה טיים וורנר את AOL תמורת 124 מיליארדי דולרים, נחשב לעסקת השיא של בועת הדוט-קום. AOL, שהגיעה לשיאה בימי המודם והציעה תוכן למנויים, התקשתה להתמודד עם סביבת הרשת החדשה. יש לה כעת כשבעה מיליון מנויים - כרבע ממספר המנויים שהיו לה כשנרכשה על ידי טיים וורנר. מוקדם יותר השנה, מכרה גוגל את מניותיה ב-AOL חזרה לטיים וורנר בהפסד של 717 מיליוני דולרים. הדבר היה לאחר שנים ארוכות שבהן ניסתה טיים וורנר למצוא קונה ל-AOL, בחוסר הצלחה.
כחלק מהארגון מחדש שלה, הודיעהAOL כי תפטר 2,500 עובדים, והיא צפויה למכור את ICQ, כמו גם נכסים אחרים. בתחום התוכן נחשב מצבה של AOL לקשה: הנכסים המניבים שלה בתחום שייכים כולם לטיים וורנר והיא טרם הצליחה ליצור הצלחות משלה בתחום.
הערך הראשוני של AOL צפוי להיות 2.5 מיליארדי דולרים, אין לה חובות והיא רווחית - אם כי הרווח קטן. הרווח התפעולי שלה ברבעון השלישי היה 134 מיליוני דולרים, ירידה של 50% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מנויים המחוברים במודם עדיין מהווים 43% מההכנסות של AOL - אך הם הכניסו לה 332 מיליונים ברבעון האחרון, ירידה של כ-1.2 מיליארדים ו-82% בהשוואה לשיא ההכנסות בתחום, שהיה לפני שבע שנים. מספר המנויים נאמד בכ-5.4 מיליונים, והם שילמו בממוצע 18.54 דולרים מדי חודש. כלל הכנסותיה של AOL צנחו ב-23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והן עמדו על 777 מיליוני דולרים.