$
הייטק והון סיכון

מיקרוסופט ויאהו השלימו את עסקת החיפוש

כשנתיים לאחר שמיקרוסופט החלה במגעים לרכישת יאהו, השלימו שתי החברות בסוף השבוע את הסכם שיתוף הפעולה בתחום החיפוש: בינג יחליף את מנוע החיפוש של יאהו, ויאהו תהיה אחראית על הפרסום

יוסי גורביץ 10:2506.12.09

מיקרוסופט ויאהו חתמו שלשום (ו') סופית על הסכם שיתוף הפעולה בתחום החיפוש ביניהן. בכך באה לסיומה מערכת סבוכה של יחסים בין שתי החברות.

 

על פי תנאי ההסכם, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, יהפוך למנוע החיפוש של יאהו במשך עשר השנים הקרובות. בתמורה,
סטיב באלמר וקרול בארץ סטיב באלמר וקרול בארץ צילום: בלומברג
תספק יאהו את שירותי הפרסום של שתי החברות. כמו כן, תקבל מיקרוסופט גישה לטכנולוגיות החיפוש של יאהו. ההחלטה הראשונית על ההסכם התקבלה ביולי האחרון, והוא אמור היה להיחתם בחודש אוקטובר, אך נדחה כדי לאפשר לצדדים ללטש את ההסכם סופית. העסקה אמורה להכנס לתוקפה עד סוף שנת 2010.

 

אנליסטים הגדירו בשעתו את ההסכם כ"שגיאה אסטרטגית" עבור יאהו. מיקרוסופט ניסתה לרכוש את יאהו החל בפברואר 2008, כשמטרתה היתה בראש ובראשונה מנוע החיפוש שלה. השיחות, שלוו באיומים מצד מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר על השתלטות עוינת, קרסו בקיץ 2008. השיחות התחדשו לאחר החלפתו של מנכ"ל יאהו דאז, ג'רי יאנג, בקרול בארץ. בארץ אמרה בשעתו שבאלמר התקשר אליה ביומה הראשון לתפקיד, והיא דחתה את השיחה עמו למועד אחר.

 

עם זאת, בארץ הבהירה שיאהו תתמקד בשירותי רשת שאינם שירותי חיפוש, משום שזהו תחום שבו איננה יכולה להביס את גוגל. השותפות עם מיקרוסופט בתחום החיפוש לא תמנע ממנה, נמסר, להתחרות בה בתחומים אחרים.

 

בהודעתן המשותפת על חתימת ההסכם שלשום, אמרו מיקרוסופט ויאהו כי הן "מאמינות שעסקה זו תיצור חלופה בת קיימא ומושכת יותר בתחום החיפוש", בהתייחסן לגוגל מבלי לנקוב בשמה, ש"תספק ללקוחות, מפרסמים ומו"לים בחירה אמיתית, ערך טוב יותר, ויותר חדשנות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x