שוודיה נלחמה בפיראטיות – ומכירות המוזיקה עלו
מכירות המוזיקה עלו ב-18% בתשעת החודשים הראשונים של 2009, לטענת תעשיית ההקלטות בשל חוקים חדשים ונוקשים נגד גניבת תוכן
בתשעת החודשים הראשונים של 2009, עלו מכירות המוזיקה בשוודיה ב-18%, כש-80%
לטענת תעשיית ההקלטות, באמצעות ארגון הגג של תעשיית המוזיקה העולמית IFPI, העליה במכירות היא תוצאה ישירה של שני צעדים: חוקים נוקשים נגד גניבת תוכן שנכנסו לתוקפם באפריל 2009, והרשעתם של ארבעת מפעילי אתר גניבת התוכן פייראטביי באותו חודש, שנידונו לקנס כבד ולמאסר. המאבק בפייראטביי נמשך חודשים נוספים, עד שבית משפט שוודי הורה על הפסקת פעילותו. שניים ממפעילי האתר נמלטו מהמדינה.
בתעשיית ההקלטות אמרו כי הצעדים החריפים נגד תופעת גניבת התוכן הם ששינו את התמונה: "זה כמו נהיגה במהירות מופרזת. שים מצלמות ואנשים יתחילו להוריד את הרגל מהגז. גם אם זה לא משנה את הגישה שלהם, הם מחפשים חלופות חוקיות משום שאינם רוצים להיתפס," אמר לודוויג וורנר, שמנהל את הסניף השוודי של IFPI.
אנשי IFPI מציינים כי נראה שתופעה דומה מתרחשת גם בדרום קוריאה: לאחר שנים של ירידה במכירות המוזיקה, חוקים נוקשים נגד גניבת תוכן התקבלו השנה, והתוצאה היא עליה של 18% במכירות המוזיקה במהלך המחצית הראשונה של השנה, ועליה ראשונה במכירות CD מאז 2004.
בבריטניה, שם מתכננת הממשלה הגשת חוקים נוקשים נגד גניבת תוכן, עוקבים בעניין אחר המתרחש בשוודיה. המתנגדים להצעות החוק של הממשלה טוענים כי העליה במכירות המוזיקה בשוודיה עשויה להיות תוצאה של עלייתו של אתר המוזיקה הפופולרי Spotify. ה-IFPI לא הכחישה את האפשרות, אך אמרה כי השימוש ב-Spotify, יחד עם חוקים נוקשים, יוצר תופעה רצויה של מקל וגזר.