$
סטארט-אפים והון סיכון

בכירי דאסו ישראל מקימים סטארט-אפ חדש

ביוני השנה צמצמה חברת התוכנה הבינלאומית את מרכז הפיתוח שלה בישראל, ופיטרה את רוב המהנדסים בו. כעת מנהליו לשעבר מקימים את חברת ארטיזון, שכבר חתומה על חוזה פיתוח של 10 מיליון דולר

מאיר אורבך 15:2610.11.09

מסטארט-אפ קטן, לסניף של חברה בינלאומית - וחזרה: מרכז הפיתוח של חברת התוכנה הצרפתית דאסו סיסטמס בישראל, שהוקם על בסיס חברת סמרטים (SmarTeam) שנרכשה ב-1999 תמורת 35 מיליון דולר, יהפוך להיות חברת סטראט-אפ שתעמוד בפני עצמה – ארטיזון.

 

ביוני האחרון צמצמה דאסו את פעילות מרכז הפיתוח שלה בכפר סבא, פיטרה 86 עובדים, רובם מהנדסי תוכנה, והותירה 60 עובדים לתחזוקת המוצר ולמרכז המכירות. כעת, במקום לסגור את מרכז הפיתוח ולהפוך אותו לסניף מכירות ושירות, ל"כלכליסט" נודע כי בדאסו החליטו לאפשר לנציגיהם הישראלים להקים על בסיסו את ארטיזון, שתמשיך לתחזק ולשווק את המוצר שלה, במקביל לפעילות עצמאית.

 

בשונה מחברות סטארט-אפ אחרות, שעוברות דרך ארוכה ומייגעת עד שהן מתחילות להכניס כספים, ארטיזון מתחילה את דרכה כשבידיה הסכם פיתוח ואחזקה ארוך טווח עם דאסו, ששוויו מוערך ב-10 מיליון דולר לשנה.

 

הבעלות על ארטיזון תהיה בידי מנהלי דאסו בישראל לשעבר: את תפקיד המנכ"ל ימלא אלכס זלצר; שגיא ברייטמן, שישמש כסמנכ"ל הפיתוח; שמואל זיכל – סמנכ"ל הכספים; יהודית בוכניק – סמנכ"לית משאבי האנוש; וליאור ליבא – סמנכ"ל השיווק.

 

ארטיזון מעסיקה נכון להיום 70 עובדים. לדברי לביא, אין בכוונת החברה לגייס כספים מגורמים חיצוניים, והיא יוצאת לדרך חדשה ללא כל תלות בגורמים אחרים. הבעלות על הקניין הרוחני של מוצרי דאסו תישאר בידי החברה העולמית.

 

מימין: ברייטמן, בוכניק, לביא, זיכל וזלצר. "קפיצת הדרך עוד לפנינו" מימין: ברייטמן, בוכניק, לביא, זיכל וזלצר. "קפיצת הדרך עוד לפנינו" צילום: אוראל כהן

 

על פי ההסכם שנחתם בין החברות, יתוחזק המוצר - ENOVIA SmarTeam V5 - באופן בלעדי על-ידי חברת ארטיזון, ויפותח בהתאם לצורכיהם של 8,000 הלקוחות ברחבי העולם. "אנו שמחים מאוד על הקמת ארטיזון שתציע ללקוחותינו המשך תמיכה שוטף בכל המוצרים ותאפשר להם מעבר חלק לדור החדש של המוצרים שלנו", אמרה אטיין דרוי, סגנית נשיא בכירה בדאסו.

 

במקביל לעבודתה עם דאסו, ארטיזון תחל בפיתוח מוצר שמאפשר למוכרים ולקונים לנהל בצורה פשוטה מכירות ברשת האינטרנט. "ארטיזון החלה בפיתוח מערכת קניות מקוונת שתתמוך ביצרנים זעירים, בקהילות ובחברות" אמר המנכ"ל זלצר. "ניתוח ההתפתחות שוק הקניות ברשת האינטרנט מראה כי קפיצת המדרגה המשמעותית עדיין לפנינו, וארטיזון מתכוונת להוביל קפיצה זו", הוסיף זלצר.

 

לדברי בוכניק, סמנכ"לית משאבי האנוש, "ההזדמנות לשמר קבוצה כל כך גדולה של עובדים שמכירים זה את זה ויודעים לעבוד ביחד, ועם זאת לצאת לדרך חדשה היא ייחודית ומאתגרת".

 

במקביל הודיעה דאסו ישראל על הקמת מרכז מכירות בראשותו של גלעד פרידמן שמונה למנכ"ל הסניף הישראלי של דאסו. מרכז המכירות יכלול כ-15 אנשי שיווק ומכירות שיציעו את מערכות החברה בערוצים ישירים ובאמצעות מפיצים.

 

"יש לנו קבוצה מעולה, גדולה פי שלושה מהצוות הקודם שהיה בישראל, לביצוע מכירות ושירותים מקצועיים בישראל. גורמי ההנהלה הבכירים ביותר בדאסו סיסטמס העולמית מביעים אמון בפעילות בישראל ובאנשים המקומיים", אומר פרידמן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x