סיכום השבוע בעולם הטכנולוגיה: מצלצלים
שוק הסלולר העולמי מתחיל להתאושש, ומפת השליטה בו משתנה; אחרי מבול מכשירי האנדרואיד, גוגל מסתערת על שוק הניווט, ומשיקה שירות מוזיקה חדש; ומקבץ ראיונות וידיאו עם אנשי טכנולוגיה מובילים
שוק הסלולר: זה שעולה וזה שיורד
חברת המחקר IDC מדווחת על עלייה בשיעור של 5.6% במכירות הסלולריים בעולם, בהשוואה לרבעון השני של 2009. למרות שמדובר בשיפור, צריך לזכור שזוהי ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 287.1 מיליון המכשירים הללו התחלקו בין נוקיה (שנתח השוק שלה ירד), סמסונג (שעלתה), LG (שוב עלייה), סוני-אריקסון (שוב ירידה) ומוטורולה (שירדה).
אפל, כפי שניתן לראות, כלל אינה נכללת בחמישייה הראשונה, וזאת, משום ש-IDC מייחסת את עיקר הגידול הנוכחי למלאי של מכשירים ישנים וזולים. סיבה נוספת עשויה להיות קבלת הפנים הצוננת לאייפון בסין: לא מספיק שהוא הגיע לשם באיחור (לתשומת ליבן של מפעילות הסלולר המקומיות), תג המחיר שלו גבוה במיוחד ויכולת הגלישה שלו נוטרלה בהוראת הממשל. על פי הנתונים שפרסמה China Unicom, המפעילה שזכתה בכבוד לשווק את המערביות לסינים, במהלך סוף השבוע של ההשקה נמכרו 5,000 מכשירים בלבד. ב-GigaOm ממהרים להזכיר שיותר מהמחיר, הפתיחות והגישה לאינטרנט הן שיכריעו את הצלחתו של האייפון בסין (ובעולם בכלל).
בשוק הסמארטפונים האמריקאי מצבה של אפל מזהיר בהרבה: את פאלם היא עברה מזמן ונראה כי RIM, יצרנית הבלקברי, תיאלץ לוותר על הבכורה לטובתה. בנוסף, האייפון הוא הטלפון שמייצר הכי הרבה תעבורת אינטרנט וזה שהצרכנים הכי מרוצים ממנו.
בבלוג Snarkmarket מסכימים עם הבלוגר ג'ייסון קוטקי, שאחת ממעלותיו של האייפון היא היכולת לשלוט בו ביד אחת.
מקסוויני משיבים את ווילי לומן לחיים על תקן מוכר נלהב מדי בחנות אפל.
גוגל ממשיכה במירוץ על השליטה בשוק. אחרי מבול המכשירים מבוססי אנדרואיד שיושקו בעתיד הקרוב (ביניהם הדרויד של מוטורולה, שעשוי להחזיר את היצרנית המוכה לזירה), הציגה ענקית החיפוש את ה-Killer App הסלולרי שלה: GPS חינמי, שעשוי להוות מטרד לא קטן ליצרניות תוכנות ומכשירי הניווט היעודיים.
זו לא הזווית היחידה שבה גוגל נכנסת באפל; השבוע היא השיקה שירות חיפוש מוזיקה חדש, שעדיין לא מאיים על אייטיונז של אפל, אבל אם היא תכלכל צעדיה בחוכמה (ולא תשתול בו תוצאות ממומנות) - הוא בהחלט עשוי לעשות זאת.
גרסאות בטא לדפדפנים פיירפוקס וכרום (כאן אפשר לקרוא מה החידושים שמציעה מוזילה, כאן - ההצעות של גוגל). שניהם, אגב, ממשיכים לגדול על חשבון אקספלורר: 27% לפיירפוקס ו-3.6% לכרום.
ועוד גוגל: הבלוגרית ג'ינה טראפאני מ-Life Hacker מציעה את המדריך המלא ל-Google Wave בפורמט של ספר דיגיטלי חינמי, ובפורבס משוכנעים שהכוח האמיתי שלו יגלה דווקא כפלטפורמת פיתוח.
מעצב ממשקי הסלולר כריסטיאן לינדהולם משוחח על עתיד ממשקי הסלולר.
וטור מעניין על השינויים בהרגלי החיזור שהביאו עימם הסלולריים
לפחות בתחום אחד יש למיקרוסופט הצלחה: מארק שאטלוורת', האיש מאחורי הפצת הלינוקס אובונטו, מרוצה למדי מחלונות 7.
בפינצטה
ג'ון האריס, עיתונאי מוזיקה, מרוצה מהחיים בתור הזהב של המוזיקה ללא הפסקה.
חנן כהן רוצה להחזיר את מספרי העמודים לאתרים, כמו בימים הראשונים של Slate.
הבלוגר והסופר קורי דוקטורו חושב שמד"ב עוסק בהווה - לא בעתיד. ובלי קשר, הוא מציע את Makers, ספרו החדש על האקרים של חומרה, להורדה.
התוכנית "מקום לדאגה" של ערוץ 10 השתמשה בשמם של בלוגרים ושוכני רשת ידועים על מנת לקדם את העונה החדשה שלה. חלק מהם לא אוהבים את "הניצול הציני" שנעשה בשמם, אחרים חושבים שמדובר ב"פרסום חכם ומשעשע". אסף שגיא מאתר "דורבנות" מחזיר להם באותה מטבע.
העתידן ג'אמיי קשיו מזהיר מפני שירותי קיצור כתובות, שמשרתים מטרה קצרת טווח שאין מחשבה מאחוריה. הוא מציע לבצע בהם כמה שיפורים שיהפכו אותם תואמים לרוח האינטרנט.
מפלאי חוקי הקניין הרוחני: דיווחי המס של הסופר סקוט פיצג'רלד מוכיחים שאפשר להתפרנס ולחיות חיים יצירתיים גם בלי תמלוגי ענק.
במגזין Wired מציעים להקים כת חדשה: Cult of the Somewhat Delayed, שתקדם צרכנות איטית יותר, ותתיר לחבריה לשדרג גאדג'טים רק פעם בשנתיים. החיים בעבר הם הסוד לשדרוג תמידי.
ובאותו עניין, עיתונאי קנדי חושב שסרטוני Unboxing של גאדג'טים הם סוג של פטיש גיקי.
מקבץ ראיונות וידיאו מגוון: ריד הופמן מ-LinkedIn, כריס אנדרסון הבלתי נלאה, גארי ווינרצ'ק היינן 2.0, שיחה על החיים בעידן הרשתות החברתיות מנקודת מבטם של מרק קיובן ואחרים, ג'ון פרימן מדבר על ספרו "The Tyranny of Email" (ובניו יורק טיימס מגיבים), ושני סרטונים על טכנולוגיות עתידיות: ראשון ושני.
יומולדת 40 לחיבור האינטרנט הראשון. במגזין Seed חוזרים אחורה בזמן, העיתונאי טום פורמסקי מנתח את ההשפעות הכלכליות של ההמצאה הזו, והניו יורקר מציע מבט אחר על מלחמות המחירים שאמזון מנהלת מול המתחרות שמחוץ לאינטרנט.