אפל: יותר מ-100 אלף אפליקציות באפסטור
על פי החברה, עד היום הורידו בעליי האייפון והאייפוד טאץ' יותר מ-2 מיליארד אפליקציות. עד כה הקטגוריה הפעילה ביותר בחנות היתה משחקים, אך לאחרונה תופסת את מקומה קטגוריית הספרים
אפל לא פרסמה נתונים לגבי רווחיות החנות, וניסיונות להעריך את מחזור המכירות בה בעייתי עקב העובדה שמבין 100,000 האפליקציות, רבות הן אפליקציות חינמיות, או גרסאות חינמיות של אפליקציות אחרות. לא ידוע איזה אחוז מ-2 מיליארד העותקים שהורדו על ידי משתמשים הם של אפליקציות חינמיות ואיזה בתשלום, או מה היקף הסכומים ששולמו. אפל גובה 70% מתשלומי המשתמשים על כל אפליקציה, אשר מחיר רובן נע בין דולר אחד לשניים.
למתחרותיה של אפל יש חנויות מקבילות לפלטפורמות שלהן, הכוללות את ה-Android Market של גוגל עם כ-10,000 אפליקציות, ה-App World של בלקברי המציעה כ-3,000 אפליקציות, וחנות ה-Ovi של נוקיה שגם בה כמה אלפי אפליקציות. עם זאת, בניגוד לאפסטור של אפל, שהיא הערוץ היחיד לרכישת אפליקציות, הפלטפורמות האחרות מאפשרות מכירת אפליקציות ללא מעבר בחנות ריכוזית של היצרן.
ברוב תקופת פעילות החנות, הקטגוריה הפופולרית ביותר למפתחים היתה משחקים, שהפכו את האייפון למתחרה לקונסולות משחקים ניידות כגון הנינטנדו DS. על פי דו"ח שפרסמה השבוע חברת המחקר Flurry, מאז ספטמבר עקפו הספרים הדיגיטליים את המשחקים כקטגוריה בעלת כמות האפליקציות החדשות הגדולה ביותר, עדות לכך שנוסף לשימוש במכשיר לשיחות ולמשחקים, האייפון זוכה גם לפופולריות כספר אלקטרוני בשוק הספרים הדיגיטליים הצומח.