רשות ההגבלים אישרה את הסכמי האייפון של ספקיות הסלולר
המשמעות: החברות צפויות להתחיל בשיווק המכשיר בישראל כבר בשבועות הקרובים. אפל אסרה על חברות הסלולר הישראליות למכור ציוד נלווה לאייפון וכן לצאת בקמפיין פרסום הקורא לבעלי אייפון לעבור למכשירים אחרים
המחסום הרגולטורי הוסר, ומסתמן כי האייפון יגיע לישראל כבר בשבועות הקרובים. הממונה על ההגבלים עסקיים רונית קן קבעה כי ההסכמים שחתמו חברות הסלולר הישראליות עם חברת אפל העולמית בעניין שיווק האייפון בארץ אינם מהווים הסדר כובל, לאחר שבוצעו כמה שינויים בהסכמים.
משמעות ההחלטה היא כי חברות הסלולר יכולות בפועל לשווק את האייפון בישראל כבר היום, אם כי מועד ההשקה בפועל יתרחש רק לאחר השלמת פעילויות נוספות, בהן הדרכות למשווקים, בניית הקמפיין הפרסומי והגעת המכשירים עצמם לישראל, מה שיקרה ככל הנראה במהלך השבועות הקרובים.
על פי הודעת רשות ההגבלים, ההסכמים שחתמה אפל עם שלוש ספקיות הסלולר הישראליות אינם זהים, וכל חברה התחייבה לסבסד את המכשיר ללקוחות בשיעור שונה, כך שייתכן גם מחירי המכשיר לצרכן הסופי יהיו שונים מחברה לחברה.
חברות הסלולר התחייבו בפני אפל שלא למכור את האייפון בעסקה המשלבת מכשירים של יצרן אחר או אפילו ציוד נלווה, כגון נרתיקים, אוזניות וכדומה. סעיף זה בהסכם עם חברות הסלולר נועד במטרה למנוע מחברות אחרות "לתפוס טרמפ" על האייפון ישירות בתהליך המכירה שלו, אך כמובן שהלקוח יוכל לרכוש ציוד כזה באופן פרטי בחנויות.
עוד התחייבו הספקיות בפני אפל שלא להפיק פרסומים וחבילות המשדלות משתמשי אייפון להחליף את המכשיר, אם כי הן יכולות להפיק פרסומים שכאלה המופנים לכלל הלקוחות, ובתוכם גם משתמשי האייפון.
ברשות ההגבלים טוענים כי בחינת ההסכמים בכללם, ובעיקר הסעיפים שלעיל, העלתה כי מטרתן של חברות הסלולר אינה לפגוע בתחרות עם יצרני מכשירים אחרים ובין ספקיות הסלולר עצמן, אלא שהם נכתבו מנקודת מבטה של אפל, המבקשת כמובן להגדיל את נתח השוק שלה בישראל.
כך, למשל, קביעת המחיר המרבי שרשאית חברת הסלולר לדרוש על האייפון נתפס בעיני הרשות כאמצעי להגברת יכולת מכירתו, ולא במטרה לפגוע בספקיות סלולר מתחרות באמצעות מלחמת מחירים. עם זאת, ניתן להסיק כי יתכן שטיעון זה היה משתנה לו היתה רק ספקית אחת או שתיים מורשות למכור את האייפון בישראל.