טוויטר חתמה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט ועם גוגל
מנוע החיפוש בינג כבר מציג תוצאות מציוצים שפורסמו באתר המיקרו-בלוגינג, ובחודשים הקרובים תאפשר גם גוגל אופציה כזו. במקביל הודיעה מיקרוסופט על שיתוף פעולה בלעדי עם פייסבוק
כיממה לפני השקת מוצר הדגל שלה, חלונות 7, הכריזה אתמול (ד') מיקרוסופט על עסקת שיתוף פעולה בין מנוע החיפוש שלה, בינג, ובין האתרים החברתיים המובילים פייסבוק וטוויטר. פרטים כלכליים על העסקאות לא נמסרו, אך הסמנכ"לית התפעולית של פייסבוק, שריל סנדברג, אמרה ש"כסף לא החליף ידיים". מאוחר יותר אתמול הודיעה גם גוגל על שיתוף פעולה עם טוויטר.
גרסת בטא של השילוב בין טוויטר ובינג החלה לפעול כבר אמש, והיא משלבת בפועל את מנוע החיפוש של טוויטר בבינג, דבר שמאפשר חיפוש אחר נושאים בזמן אמת. החיפוש בבינג מאפשר למצוא ציוצי טוויטר רלבנטיים למושא החיפוש על פי רלבנטיות או על פי תאריך הציוץ, ובינג אמור לפלח את הציוצים העוסקים בנושא ולהציג את המוצלחים יותר מביניהם. כמו כן, מציג בינג ענן של תגיות המציינות את הנושאים הבוערים בטוויטר בעת החיפוש.
תוצאות החיפוש לשאילתא "bing" במנוע המשלב את טוויטר במנוע החיפוש של מיקרוסופט צילום מסך: bing.com/twitter
עסקת בינג-טוויטר איננה בלעדית, אבל העסקה בין בינג ופייסבוק – שטרם יושמה ושמועד יישומה טרם ידוע – דווקא כן. העסקה תאפשר לבינג לחפש כל מידע שמשתמשי פייסבוק הגדירו כפומבי – ו"פומבי" היא ברירת המחדל של הודעות פייסבוק זה כחצי שנה. מיקרוסופט השקיעה בפייסבוק 240 מיליון דולר ב-2007.
מאוחר יותר אתמול הודיעה גוגל בבלוג הרשמי שלה כי הגיעה גם היא לעסקה עם טוויטר, וכי בחודשים הקרובים תשלב ציוצים במנוע החיפוש שלה. סגנית הנושא לנושאי חיפוש, מאריסה מאייר, אמרה לרויטרס כי שילוב טוויטר במנוע החיפוש של גוגל יסגור "פער קריטי", ולדבריה, העיתוי של ההודעה – שעות ספורות לאחר הודעת מיקרוסופט – היה מקרי: "עסקאות כאלה לא מתרחשות בשעות, אלא במשך חודשים", אמרה.